El Nissan LEAF 2026 suposa un canvi de rumb decisiu per al qual va ser durant anys el model elèctric més venut del món. Després de més de 15 anys com a compacte, el LEAF abandona la seva tradicional carrosseria hatchback i adopta un nou format SUV amb línies cupè. Aquest gir estratègic respon a la creixent demanda de tot camins elèctrics i busca mantenir el model en primera línia dins d'un mercat cada vegada més competitiu.
La tercera generació del LEAF es basa en la plataforma CMF-EV, compartida amb l'Ariya, la qual cosa permet millorar aspectes clau com l'eficiència i l'habitabilitat. Les dimensions se situen a 4,35 metres de llarg, 1,81 d'ample i 1,55 d'alt, amb una distància entre eixos de 2,69 metres. El disseny exterior destaca per una silueta estilitzada, fars units per una franja lluminosa i una aerodinàmica optimitzada amb un coeficient de resistència d'entre 0,25 i 0,26. Crida especialment l'atenció el sostre solar de vidre opac i les llantes de fins a 19 polzades que canalitzen el flux d'aire.
En el pla pràctic, el nou LEAF ofereix un maleter de 437 litres, una millora significativa respecte a la generació anterior. L'orientació SUV permet també una posició de conducció més elevada, en línia amb les preferències actuals del mercat.
Habitacle renovat i millores en eficiència
L'interior del LEAF 2026 presenta un disseny completament renovat, amb una doble pantalla digital de 14,3 polzades que integra la instrumentació i el sistema d'infoentretenimient, compatible amb serveis Google i actualitzacions remotes. El túnel central aporta una sensació de robustesa, mentre que la disposició de comandaments aposta per la netedat visual i l'ergonomia.
Una de les novetats més destacades és la reubicació del climatitzador sota el capó, el que allibera espai interior i contribueix a reduir el soroll a l'habitacle. El confort es reforça amb detalls com el carregador sense fil, l'equip de so integrat als recolzacaps i un sistema de visió perifèrica amb vuit càmeres.
L'oferta mecànica inclou dues versions de tracció davantera. La variant d'accés munta una bateria de 52 kWh associada a un motor de 130 kW (177 CV) i 345 Nm de parell, amb una autonomia homologada de 436 quilòmetres i una acceleració de 0 a 100 km/h en 8,6 segons. D'altra banda, la versió superior equipa una bateria de 75 kWh, motor de 160 kW (218 CV) i 355 Nm, la qual cosa permet assolir els 604 quilòmetres d'autonomia i millorar el 0 a 100 km/h fins als 7,6 segons.
El destacable en aquest cas és la incorporació de bateries més denses energèticament, capaços d'oferir fins i tot un 30 % més de capacitat en el mateix volum. A més, el motor s'ha optimitzat per ocupar un 10 % menys espai respecte a l'anterior LEAF.
La producció del nou model es durà a terme en la planta britànica de Sunderland, amb plans de fabricació també al Japó, els Estats Units i Austràlia. Les primeres unitats arribaran al mercat a començaments de 2026, marcant una nova etapa per a un dels referents de la mobilitat elèctrica global.