En ple procés de transformació com el que s'està vivint la indústria d'automòbil, són molts els fabricants que estan optant per dir adeu alguns dels seus models més mítics i emblemàtics als seus catàlegs.

Una sèrie de comiats que s'estan concentrant de forma més que habitual en el segment dels models més compactes, el dels utilitaris, models amb motors de combustió petits i pensats per moure's per entorns urbans interurbans però que han estat bona part de les vendes que han aconseguit fabricants, Nissan, Ford, Seat i companyia a Europa.

 

El fet que cada vegada sigui més, especialment els conductors que es mouen gairebé exclusivament per les grans ciutats, els que estiguin optant per fer-se amb models 100 × 100 d'elèctrics així com el fet de què l'entrada el joc de la futura normativa Euro 7 obligarà a moltes marques a modificar els motors dels seus utilitaris de gasolina, encarint si el preu final del producte, està provocant que moltes marques optin per eliminar algunes de les seves icones.

Nissan elimina definitivament la seva Micra

Una d'elles ha estat Nissan, un fabricant que, si bé és cert que feia molts anys que té al Qashqai com el seu model de referència al nostre país, hi va haver un temps en el qual un dels Nissan amb més quota de mercat de les carreteres espanyoles era el Micra, un utilitari i cònic dins del catàleg de la marca japonesa.

Si bé és cert que ella durant l'estiu passat la marca va decidir eliminar gairebé totes les versions d'aquest model, ha estat recentment quan definitivament el Micra ha desaparegut del catàleg de Nissan, convertint ara el Juke en el model que representa la marca japonesa en el segment B.

 

Així, després de 39 anys al mercat, aquest famós utilitari s'acomiada per la porta del darrere amb unes xifres de vendes en els últims anys cada vegada més baixes. Això sí, apunten a la marca japonesa que, si bé és cert que aquest utilitari amb motor de combustió formaria part de la seva història, serà el 2025 quan arribés el seu successor, que evidentment serà un model elèctric pensada per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans o interurbans.

En aquest sentit, no seria estrany que, tenint en compte el pes que té el nom de Micra al nostre mercat, la marca continués apostant per ell tal com faran altres fabricants amb alguns noms icònics dels seus respectius catàlegs.