Com bé saben a Nissan, la indústria de l'automòbil s'està enfrontant ara a un dels seus processos de canvi més evidents i més contundents de la seva història. És més, almenys a Europa, el fet que a partir de 2035 no es vagin a poder vendre models que no siguin 100 × 100 d'elèctrics és una cosa que està provocant ja una sèrie de decisions molt importants en marques amb molt pes.

D'altra banda, es pot destacar que, més enllà que els elèctrics vagin a anar guanyant cada vegada més pes a les carreteres del vell continent, la futura entrada en joc de la pròxima normativa d'emissions de la Unió Europea, la famosa i polèmica Euro 7, es posarà encara més contra les cordes a certs motors de combustió, està provocant també que siguin diversos els fabricants que hagin optat per deixar de comptar amb alguns dels seus models més mítics als seus catàlegs.

 

És de sobres conegut que models com el Ford Fiesta, que ja ha desaparegut del mapa, altres com el Škoda Fabia, el Volkswagen Polo o el Seat Ibiza, estava en el punt de mira en aquest sentit.

I és que, com apunten des de molts fabricants, si bé és cert que aquests models continuen sent importants a nivell de vendes, actualitzar-lo es adaptar-los a la nova normativa de contaminació provocaria un increment en el seu preu final que els deixaria gairebé fora del mercat, d'allà que diverses marques allà anotat per directament deixar de comptar-hi o ara o en un futur no molt llunyà.

El Nissan Micra desapareix per tornar en forma d'elèctric

Un altre dels grans damnificats en aquest cas és un model japonès que pot presumir de ser història ja a les carreteres europees: el Nissan Micra. Un model que es va posar a la venda per primera vegada a les carreteres del vell continent el 1982 i que, amb diferents canvis i adaptant-se cada vegada més al mercat, s'ha convertit en un de les principals motius d'alegries de la marca a Europa.

 

Va ser fa ja uns mesos quan es va saber que Nissan anava a deixar de comptar amb aquest model. És més, tal com podem veure en el configuradors del fabricant japonès, el Micra ja no està disponible al nostre país.

Això sí, apunten en el fabricant que, si bé és cert que el model com coneixíem fins ara ja no està la venda, la marca continua apostant per un micra, encara que aquest cas arribarà d'aquí a uns anys en forma de model 100 × 100 elèctric, adaptant-se així a les noves necessitats del mercat i compartint molts elements amb el futur Renault 5.