L'entrada en joc de motors 100 × 100 d'elèctrics està provocant que siguin moltes les marques asiàtiques que hagin decidit en els últims anys fer el salt a altres mercats, especialment al mercat europeu.

Tenint en compte que aquest tipus de models són molt populars en mercats com el de la Xina, són moltes les marques, tant de la Xina com d'altres mercats potents asiàtics, les que, comptant a més amb l'avantatge que tenen uns costos menors per fabricació respecte a bona part de les marques europees, estan desembarcant les carreteres del vell continent amb opcions elèctriques molt atractives.

El cas més evident en aquest sentit no és altre que MG, l'antiga marca britànica que ara forma part del gegant asiàtic Saic Motors i que, de la mà de models com el MG4, està conquerint cada vegada més carreteres europees amb una relació qualitat preu gairebé insuperable.

Això sí, no tots els models elèctrics que arriben des d'Àsia van dirigits al públic que busca un model low-cost, sinó que també hi ha fabricants que estan apostant per posar a la venda models a Europa que tenen la intenció de robar-li vendes a marques tan importants com Mercedes, Audi o BMW, és a dir, marques prèmium amb molt nom a Europa.

Nio va contra BMW amb el seu nou model

Per exemple d'això és la marca asiàtica Nio Motors, un fabricant que acaba de presentar l'avançament d'un model que arribarà a Europa encara que, almenys de moment, tan sols ho farà en alguns països del nord del vell continent, precisament en mercats com els de Noruega, Suècia o Alemanya on els models elèctrics tenen molt més pes que en altres mercats del sud del vell continent.

Aquest cas es tracta del Nio ET5 Touring, un familiar al 100 × 100 elèctric que es presenta així com un dels grans rivals d'un futur model de BMW que està apunto d'arribar també a Europa: el i5 Touring.

 

Bé és cert que no es coneixen encara els preus d'aquest model asiàtic, és evident que la marca, sent com és un fabricant prèmium, no optarà per un preu baix, sinó més aviat el contrari, per situar a aquest familiar que comptarà amb un motor de gairebé 500 cavalls de potència i, a més, amb una bateria que li permetrà tenir gairebé 500 km d'autonomia, a un nivell molt semblant que tindrà el model alemany.

És molt probable que d'aquí a uns anys, sobretot si aquest fabricant decideix i a poc a poc ampliant el seu mercat en altres països a Europa, acabi convertint-se també en una de les marques més reeixides a les nostres carreteres, especialment entre els que busquin un model elèctric.