El Hyundai IONIQ 6 es posiciona com una de les ofertes més cridaneres del panorama elèctric actual. Amb una rebaixa que supera els 21.000 euros, la seva versió Star pot adquirir-se per 36.300 euros, un preu que el situa per sota d'alternatives directes de marques com a Tesla o BYD. Aquesta xifra, tanmateix, només és assequible si s'apliquen tots els ajuts públics disponibles, incloent les subvencions del Pla Moves III.

Amb un disseny que prioritza l'aerodinàmica i una silueta de berlina cupè, l'IONIQ 6 combina estètica diferenciada i eficiència energètica. En aquest acabat Star incorpora fars LED matricials, llantes de 18 polzades, manilles escamotejables i un interior dominat per tecnologia: doble pantalla de 12,3 polzades, sistema de navegació, climatitzador bizona i connectivitat total, entre altres elements destacats.

La dotació en seguretat inclou control de creuer adaptatiu, assistent actiu de carril, detector de fatiga i frenada automàtica d'emergència amb reconeixement de vianants i ciclistes. En aquest sentit, l'oferta manté un alt nivell d'equipament sense concessions, fins i tot en aquesta versió intermèdia. Es pot destacar que el preu reduït només s'assoleix després de descomptar els ajuts estatals, la qual cosa el converteix en una "ganga" condicionada a la tramitació d'aquests incentius.

Crida especialment l'atenció que s'aconsegueixi aquest equilibri entre cost final, prestacions tècniques i dotació tecnològica, en un model que entra de ple en el segment de les berlines prèmium elèctriques.

Més de 600 quilòmetres d'autonomia per un preu subvencionat

L'IONIQ 6 en acabat Star equipa una bateria de 77,4 kWh i un motor elèctric posterior de 228 CV i 350 Nm. Aquesta configuració li permet accelerar de 0 a 100 km/h en 7,4 segons, assolir 185 km/h i homologar una autonomia de 614 quilòmetres en cicle WLTP. Es tracta d'una xifra que supera àmpliament la mitjana del segment, més encara si es considera el seu posicionament intermedi.

 

L'eficiència del model es reforça amb un coeficient aerodinàmic de només 0,21 i una plataforma de 800 volts que permet càrregues ultraràpides de fins a 233 kW en corrent continu. Això es tradueix en recàrregues del 10 al 80 % en tot just 16 minuts, una capacitat que només ofereixen els elèctrics més avançats del mercat.

El destacable en aquest cas és que Hyundai ha aconseguit condensar innovació, autonomia i prestacions en un model que, aplicant ajuts estatals, se situa en nivells de preu pròxims a vehicles elèctrics de tall generalista, però sense renunciar a l'equipament ni a les qualitats d'un producte superior.

D'altra banda, aquesta estratègia permet que l'IONIQ 6 competeixi no només per tecnologia, sinó també per preu, fins i tot davant marques de més volum en l'àmbit elèctric. Amb un comportament àgil, silenciós i còmode, el model coreà redefineix les expectatives en la seva categoria, especialment per als qui poden beneficiar-se de l'actual marc d'incentius públics.

En conjunt, aquesta berlina elèctrica demostra que l'accés a un vehicle de gran autonomia, càrrega ràpida i elevat confort pot ser més a prop de l'esperat, sempre que s'aprofitin les condicions fiscals i subvencions vigents.