Si bé és cert que a Mazda són molt conscients que el mercat espanyol no és que sigui precisament un mercat en el qual tinguin una enorme quota de mercat, eés important destacar que els japonesos poden presumir de portar acumulades més vendes en aquest primer trimestre 2023 que marques amb tant home com Tesla, Mini, Jeep o fins i tot Volvo.

L'enorme pas endavant que han donat els japonesos en els últims anys és el que es refereix a disseny i tecnologia no ha fet cap altra cosa que provocar que cada vegada siguem els conductors els que venien ells una alternativa a Volkswagen, entre altres coses perquè, com el fabricant alemany, els d'Hiroshima es posicionen a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium, un terreny de joc que no és precisament senzill de jugar.

 

Si bé és cert que el Mazda que m'has està donant de què parlar en els últims mesos és el CX-60, entre altres coses perquè és una de les últimes grans apostes de la marca japonesa, el CX-5 pot presumir de ser una opció que, almenys aquest mes de març passat, va aconseguir matricular a Espanya més unitats que el totpoderós Toyota RAV4, el SUV més venut a nivell mundial.

El Mazda CX-5 és una opció semi prèmium a preu de generalista

El millor en aquest cas és que, més enllà que existeixi una diferència de gairebé 10.000 € entre el preu d'aquests dos models, gràcies al descompte actual que ha aplicat la marca japonesa en la versió més senzilla del CX-5, aquest model pot presumir de tenir un preu que l'apropa molt més a les generalistes que has prèmium, mentre que, per qualitat, està molt més a prop de les permet dels generalistes.

 

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, en les contractual provoca que la versió més el dia d'aquest model tingui un preu de partida per sota dels 29.000 €, és a dir, amb aquest descompte aquest Mazda es posiciona per sota quant a preu del Nissan Qashqai, un model que està un esglaó per darrere respecte al japonès referent a qualitat.

Bé és cert que, a diferència d'altres models de Mazda, aquest CX-5 no compta en la seva versió d'accés per cap tipus de sistema de micro hibridació, i per tant no pot lluir l'etiqueta ECO de la DGT, arriba de sèrie amb un motor de gasolina de 165 cavalls de potència així com un equipament de sèrie més que notable, la qual cosa el converteixen, ara més que mai, en una de les millors opcions del seu segment.