Toyota pot presumir de ser la marca amb més quota de mercat a nivell mundial. Un fabricant que, si bé és cert que ha trobat als motors híbrids la seva millor arma per continuar ampliant vendes a tots els mercats en què participa, pot presumir també de tenir models que no compten amb aquest tipus de mecànica però que al seu torn poden presumir de ser autèntiques referències en el seu seguiment.
És més, la marca japonesa pot presumir al seu torn tenir actualment en la seva gamma a determinats mercats un model que porta a la venda fa gairebé 40 anys: en Land Cruiser Serie 70. Aquest model es va posar a la venda el 1984, fa gairebé quatre dècades, i des d'aleshores s'ha mantingut com una de les millors opcions per a aquells que busquen un tot terreny a grans dimensions en el que, això sí, el disseny no és que sigui precisament el seu punt fort.
És evident que tenint en compte la seva mecànica en alguns mercats i fins i tot de prohibida la seva venda, però es pot tenir en compte que en altres mercats importants com és el cas de l'australià sí que es pot continuar configurant aquest model als concessionaris de la marca japonesa. I ha estat precisament al mercat australià on la demanda d'aquest Land Cruiser Serie 70 ha estat tan elevada que això ha suposat un problema per al fabricant.
Toyota deixa d'acceptar comandes del seu Land Cruiser Serie 70 a Austràlia
Ha estat la pròpia marca la que ha informat que, tenint en compte que l'alt nombre de comandes que s'estaven realitzant fins ara implicava que alguns lliuraments anaven a arribar el 2024, s'han vist obligats a frenar les comandes d'aquest model en concret.
"La forta demanda i problemes de subministrament que afecten tota la indústria signifiquen que no podem atendre les comandes amb més rapidesa. [...] En conseqüència, hem decidit interrompre noves comandes de clients del Land Cruiser Serie 70»", va assegurar fa poc Sean Hanley, vicepresident de vendes, màrqueting i franquiciats de Toyota a Austràlia.
El punt positiu per a la marca respecte a aquest model és que, a diferència de la gran majoria d'aquestes i altres d'actuals, aquest Land Cruiser Serie 70 no és que sigui precisament un model que necessiti molts microxips per la qual cosa, una vegada es recuperi el ritme habitual de fabricació, Toyota no tindrà cap problema en continuar venent aquest model amb uns temps de lliurament molt més reduïts que la resta de la seva gamma comercial.
