És de sobres conegut que la indústria automòbil no passa precisament pel seu millor moment. Tan sols fa falta veure les xifres de vendes aconseguides a nivell general a Europa en el passat 2022 per adonar-se de les dificultats per les quals passen totes i cada una de les marques al vell continent.

I és que, amb un total d'11.309.310 matriculacions aconseguides a Europa l'any passat, una xifra que implica una caiguda de més del 4 % respecte a l'any anterior, les vendes a Europa se situen al mateix nivell que se situaven l'any 1985, evidenciant que la indústria no passa per un moment dolç quant a vendes.

 

És evident que estem en un moment de canvi, un moment en què la indústria s'enfronta a diferents problemes i situacions que no estan fent cap altra cosa que provocar incertesa tant entre els compradors com entre els venedors, que s'acaba també traduint el canvis importants en matèria que models acaben tenint més o menys èxit a les carreteres del vell continent.

El Peugeot 208 és el rei ara a Europa

I bona prova d'això és que, després de ni més i menys que 14 anys sent el model més venut a Europa, el Volkswagen Golf ha perdut el tron que en aquest passat 2022. I ull perquè no ho ha fet amb un marge petit, sinó que aquest Volkswagen ha passat de ser el model més venut a Europa a ocupar la cinquena posició, amb fins a quatre models superant-lo en vendes.

La marca que s'ha portat una tremenda alegria en aquest sentit ha estat Peugeot, entre altres coses perquè ha vist com el seu 208, un utilitari que pot presumir de ser un dels millors quant a relació qualitat preu del seu segment, acabat com el rei absolut quant a vendes a Europa el 2022.

 

I ho he fet aconseguint més de 206.000 matriculacions, una xifra que li ha ajudat a ser el més venut per davant del Dacia Sandero, que ha superat per poc les 200.000, i al Volkswagen T-Roc, que s'ha quedat en menys de 190.000 però que, com bé saps en Volkswagen, ha evidenciat que el regnat del Golf dins del catàleg de la marca alemanya acabat.

En quarta posició apareix un model que pot presumir de ser un dels més venuts també en els últims anys, el Fiat 500, que amb una diferència de tot just 2000 matriculacions, ha aconseguit superar al Volkswagen Golf i relegar així el que era fins fa molt poc el rei a Europa a la cinquena posició.