No és que sigui precisament cap secret que, tal com ha passat des de fa ja moltes dècades, el mercat de les marques prèmium a Europa està monopolitzat per Mercedes, BMW i Audi, tres fabricants amb molt pes també a nivell mundial.
En aquest sentit, si bé és cert que hi ha diferents opcions al mercat per fer-se amb models que se situa en un esglaó per sobre de la mitjana dels generalistes i, per tant, amb preus també més elevats, són poques les marques que poden presumir de poder lluitar de tu a tu amb alguna d'aquestes tres marques alemanyes.
Un bon exemple d'això és el cas de Lexus, la marca prèmium de Toyota que, per molt que faci moltes dècades que està implantada a Europa, l'acaba de fer el salt definitiu. Això sí, com bé saben els que estan interessats en algun dels seus models, el cert és que els japonesos estan posant tot de la seva part perquè així sigui, encara que, veient els resultats de vendes del mes de febrer passat, és evident que no ho estan aconseguint.
El Lexus UX, anés del top 100 ara a Espanya
De fet, i segurament per sorpresa per a Lexus, no va ser altre que el seu model més barat, el Lexus UX, un SUV de mida compacta que competeix contra grans noms com l'Audi Q3, el Mercedes GLA i el BMW X1, el que es va quedar el mes de febrer passat fora del Top 100, evidenciant que no és precisament un dels models amb més quota de mercat a les carreteres espanyoles.
Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la marca japonesa adoptat ara per aplicar un descompte de més de 4000 € a la versió d'accés d'aquest model, de tal manera que aquesta es queda per sota dels 35.000 €, un preu que va associat a condicions específiques de finançament.
Es pot destacar que, sent com és un model de Lexus i, per tant, modelo més que relacionat amb Toyota, un dels millors arguments de venda d'aquest model és el seu motor híbrid, en aquest cas un motor de 184 cavalls de potència que li permet no tan sols lluir l'etiqueta ECO de la DGT sinó també aconseguir molt bons consums sense que això vaig acabar afectant a les seves prestacions.
Així, no deixa de ser sorprenent que, sent com és un model més barat que la immensa majoria dels seus rivals alemanys i, a més, que vaig arribar amb un motor millor en tots els sentits, no tingui la quota de mercat que tenen els BMW, Audi i Mercedes.