En KIA són més que conscients que hi ha alguns segments clau al nostre país que els estan donant moltes alegries en els últims anys. Alguns d'ells són el dels SUV i el dels crossover, on models com el Sportage, el Niro, el Stonic o el X-Ceed s'han convertit en algunes de les millors armes de la marca coreana.

Tanmateix, com passa a tants altres mercats a Europa, els cotxes urbans, cotxes de mides molt compactes i pensades per moure's en el dia a dia en entorns urbans interurbans segurament com un segon cotxe o com un primer cotxe per a aquells que sàpiguen que no realitzaran precisament gaires viatges a l'any en autovies i autopistes, continua tenint també el seu pes.

 

És per això que a la marca acaben d'actualitzar al seu Picanto, un model que passa per ser una opció perfecta per a aquells que, sense voler pagar molt per un cotxe, així que buscar un model petit, àngel, molt fàcil d'aparcar, que requereix un manteniment molt més baix que cotxes d'una mida superior i que, sobretot, té un consum molt moderat.

No és un HEV, però aquest KIA Picanto és molt eficient

És més que evident que en no ser un híbrid auto recarregable aquest model no pot presumir de ser un model amb un consum equiparable als que compten amb aquest tipus de mecàniques, però fixar una mitjana de tan sols 5,1 l als cent quilòmetres és tot un èxit per a un motor atmosfèric de gasolina, en el seu cas el de la versió de 67 cavalls de potència. En el cas de la versió de 84 cavalls de potència el consum no és gaire superior, de tan sols 5,3 litres als cent quilòmetres.

 

D'altra banda, es pot destacar que, com ocorre amb tots i cadascun dels models de la marca coreana, compta amb fins a set anys de garantia i, a més, comptant al seu cas amb un motor poc potent senzill però molt eficient, la fiabilitat és també un dels seus millors arguments de venda.

Com el veus també el preu, un preu de partida de la versió més bàsica que, comptant amb diferents promocions i descomptes per part de la marca, acaba quedant-se per sota dels 15.000 €, sent una opció molt més atractiu a nivell tecnològic que alguns dels seus rivals com el Fiat 500.