No és que sigui precisament cap secret que, tal com porta anys fent Dacia en la resta de segments en què està participant, en el segment dels elèctrics la marca romanesa ha apostat per posar al mercat un model amb un preu molt més baix del que tenen la immensa majoria dels seus rivals directes.
En aquest cas no és cap altre que el Dacia Spring, un petit crossover pensat per moure's habitualment per entorns urbans interurbans però en el que, com bé saben els que ja tenen un d'ells o els que estan interessats en fer-se amb un d'ells, no està pensat precisament per viatjar en autopistes i carreteres a altes velocitats tenint en compte les seves prestacions.
Si bé és cert que en els últims temps la marca ha llançat una versió amb un motor més potent que el que tenia fins ara, continua sent un model pensat per moure's per entorns urbans, que és precisament l'entorn on els elèctrics se senten més a gust i tenen alhora més sentit com a compra actualment al nostre país.
El DR 1.0, un petit elèctric que competeix amb el Dacia Spring
Tal com podem veure en quecochemecompro.com, si comptem amb totes les promocions internes de la marca així com amb els ajuts del Pla MOVES, el preu de partida de la versió més senzilla d'aquest Dacia es queda per sota dels 13.000 €, un preu realment molt baix per ser un elèctric. Això sí, es pot tenir en compte que aquesta versió arriba amb un motor de tot just 45 cavalls de potència i una autonomia que supera per poc els 200 km.
Si bé és cert que fins fa molt poc aquest model amb prou feines tenia rivals directes, no és cap altra que la jove marca italiana de DR Automobiles la que ha llançat un cotxe urbà elèctric, el DR 1.0, que pot presumir de ser una alternativa interessant al Spring, encara que en el seu cas és una opció fins i tot encara més petita i pensava fins i tot encara més per moure's tan sols exclusivament per entorns urbans.
Com veiem a l'esmentat mitjà, el preu d'aquest model freguen els 19.000 €, encara que en aquest cas no estan inclosos ni els ajuts del Pla del govern i els descomptes de la marca, per la qual cosa el seu preu podria ser bastant més sota. En el seu cas compta amb un motor de 61 cavalls de potència i una autonomia de 210 km, una autonomia molt similar a la del Dacia però amb un motor bastant més potent, perfecte per a segons quines maniobres.