Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que va aconseguir el passat 2022 el Dacia Sandero a Europa per adonar-se de l'importantíssim pes que té aquest utilitari low-cost a les carreteres del vell continent. I és que el model romà va acabar ni més ni menys que com el segon cotxe més matriculat a Europa tan sols superat pel Peugeot 208.
No és que sigui precisament cap secret que el fet que en els últims anys havien augmentat de forma notable els preus de la immensa majoria dels cotxes que es venen a Europa ha provocat que opcions amb preus tan baixos com el Sandero hagin crescut el que es refereixi quota de mercat.
Això sí, a la marca associada al Grup Renault té molt clar que l'èxit del seu sender no serà etern. Entre altres coses perquè serà el 2024 quan arribi un dels seus principals rivals a la immensa majoria de les carreteres europees, un rival amb qui actualment surten tan sols s'enfronta a les carreteres del Regne Unit, el MG3.
MG llançarà el seu MG3 amb etiqueta ECO a Europa el 2024
Un MG3 que no deixa de ser un utilitari amb un preu gaire similar al del Dacia Sandero a les carreteres anglesses però que, amb un equipament i un motor superior, es posiciona com una de les millors alternatives.
De moment aquest model tan sols es ven al Regne Unit, però des de la marca xinesa i han deixat molt clar que serà el 2024 quan arribi la nova generació d'aquest utilitari. Una nova generació que, a diferència del que passa avui dia, es vendrà també en la resta de països europeus, per la qual cosa realment es convertirà en un dels rivals més durs del model romanès.
Entre altres coses perquè, també hi ha diferència de la qual cosa ocorre amb la versió actual d'aquest MG3, la nova generació comptarà amb un sistema de micro hibridació lleugera al seu motor de gasolina, la qual cosa li permetrà lluir l'etiqueta ECO de la DGT i fer les altres coses acompanyades d'una excel·lent relació qualitat preu com passa amb la versió actual.
En Dacia són molt conscients que, fins que arribi aquell moment, el seu Sandero és molt probable que vagi a continuar sent el low-cost més venut les carreteres europees, però una vegada aquesta nova generació del MG3 aterra en la majoria de mercats del vell continent, és probable que les vendes del seu model estrella comencin a caure, també a Espanya.
