A diferència del que passava fa ja molts anys, quan les marques xineses amb prou feines eren presents al mercat europeu, l'arribada de l'electrificació i dels motors híbrids ha provocat que siguin molts els fabricants que arriben des de la Xina a Europa per conquerir a poc a poc el mercat del vell continent.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que tant MG, la històrica marca britànica que ara es troba en mans del gegant asiàtic Saic Motors, així com Lynk & Co, que forma part de Geely, també xinès, es posicionen com dues de les marques que més han crescut en els últims temps al nostre país, dos fabricants que tenen dues propostes molt diferents però que, com bé saben de les marques, no deixen de guanyar a poc a poc adeptes al mercat espanyol.

 

I dos dels seus models més interessants passen per ser precisament models amb motors híbrids endollables, un tipus de mecànica que cada vegada guanya més pes a les carreteres espanyoles entre altres coses perquè pot presumir de tenir el millor dels motors de combustió i el millor dels motors 100 × 100 d'elèctrics.

La comparativa de dos SUV PHEV amb enfocaments diferents

El cas de MG, el seu HS porta amb un motor híbrid endollable de 258 cavalls de potència i, sobretot, una excel·lent relació qualitat preu. I és que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més bàsica d'aquest model es queda per sota dels 28.000 €.

Pel que respecta a Lynk &Co, el 01 és de moment l'única proposta que tenen de la marca xinesa al nostre país, però pot presumir de ser un dels híbrids endollables més venuts a les nostres carreteres. En el seu cas i arriba amb un motor PHEV de 261 cavalls de potència però amb un preu que s'eleva per sobre dels 38.000 €. Cal tenir en compte, això sí, que els dos casos es tracta de preus en els quals ja estan incloses les promocions internes de la marca així com els ajuts del Pla MOVES del govern.

 

Per molt que siguin dos models que comptin amb el mateix tipus de carrosseria, és a dir, amb els seus de mida compacta, i amb el mateix tipus de mecànica, es pot destacar que són models diferents quant a conceptes, sent el MG HS un model amb un preu molt més ajustat que el del 01, entre altres coses perquè té també un nivell de qualitat molt inferior.

Si bé és cert que el HS pot presumir de ser un model molt correcte, es pot destacar que el 01, entre altres coses perquè compta amb una mecànica desenvolupada per Volvo, pot presumir al seu torn de ser un model molt més prèmium que el del seu compatriota, per això evidentment se situa a diversos esglaons per davant en tots els sentits.