Mentre les marques xineses continuen prenent terreny al sector de l'automòbil a Europa, el procés a la inversa no està sent tan agradable per a les marques del Vell Continent i altres occidentals. La situació en el gegant asiàtic està posant les coses molt complicades perquè aquestes marques treguin bones xifres de vendes. Tant que fins i tot ha obligat Mercedes a abaixar els seus preus.
El volum d'oferta de cotxes que hi ha a la Xina està generant dificultats perquè les marques d'alta gamma obtinguin bons resultats al país asiàtic. I si bé és cert que un informe de Goldman Sachs confirma que les vendes de cotxes elèctrics a la Xina han augmentat un 110%, Mercedes està tenint problemes per aconseguir bones xifres de vendes.
Mercedes rebaixa preus per guanyar adeptes a la Xina
Perquè a Mercedes no estan notant aquest augment de vendes. Al contrari. De fet, a l'octubre només va aconseguir cert èxit amb l'EQE. Va matricular 678 unitats, que tampoc no serien massa en un país com la Xina. Mentrestant, l'EQS es va quedar en 100 unitats matriculades. I la marca va tancar l'exercici amb 1.011 unitats venudes.
Uns números molt baixos tenint en compte que a la Xina existeixen mesures com l'eliminació dels impostos per a compradors de cotxes elèctrics. I clar, a Mercedes ha hagut de prendre mesures per millorar-les. I aquestes tenen a veure amb una important disminució en els preus. Ara l'EQE és un 9% més barat. Mentre que l'EQS ofereix rebaixes d'entre l'11 i el 22%. Per ser més concrets, l'EQE és 15.000 euros més barat. Mentre que l'EQS uns 30.000 euros.
Per acabar-ho d'adobar, Tesla se suma a aquesta competència. L'empresa d'Elon Musk ha anunciat rebaixes de fins al 9% en tots els seus models.
La pregunta ara és per què Mercedes o Tesla no poden abaixar preus a la Xina i no a Europa. Arribarà a prendre aquestes mesures al Vell Continent si les vendes van a la baixa?