Com bé saben els que estan sempre molt atents a les novetats de Mercedes, una de les marques prèmium de referència a nivell mundial, els alemanys porten ja anys apostant pels models híbrids endolla parlis i pels elèctrics.

No és precisament casualitat que així sigui, tenint en compte que, com bé saben els de l'estrella de plata, en uns anys seran aquests els models que dominarà la immensa majoria de les carreteres dels mercats més importants a nivell mundial. A Europa, per exemple, serà a partir de 2035 quan els diferents fabricants amb presència a les carreteres del vell continent no puguin comercialitzar models amb motors de combustió.

 

És per això que, tenint en compte també el límit d'emissions, totes i cada una de les marques estan apostant per diferents maneres de reduir-les, de tenir una gamma de motors cada vegada més nets sense que això comporta una pujada generalitzada de preus.

En el cas de Mercedes, la gran aposta de la marca alemanya pansa pels elèctrics, una aposta que, això sí, continua sent encara molt menor, especialment als països del sud d'Europa. És per això que el fabricant ha optat ara per seguir els passos d'altres marques com Ford a l'hora de fer d'alguns dels seus models opcions més netes per al planeta.

Mercedes aposta pel biodièsel B20 i el biocombustible hidrogenat HVA

En concret, ho fa apostant pel biodièsel B20 i el biocombustible hidrogenat HVA, dues alternatives als combustibles tradicionals que, a més, tal i com apunta'm en el fabricant alemany, no requereix cap modificació als motors de la marca alemanya. Aquestes dues alternatives es podran utilitzar precisament en dos dels models més reeixits en els seus respectius segments, el Mercedes Vito i el Mercedes Classe V, dues furgonetes prèmium cada una d'elles pensada i dirigida a un target diferent.

 

Respecte al biodièsel B20, aquest és compost d'un 20 per cent de biodièsel i d'un 80 per cent de gasoil. Així, es tracta d'una excel·lent manera de reduir l'emissió de partícules contaminants gràcies a un percentatge de concentració d'olis vegetals més gran. D'altra banda, el biocombustible hidrogenat HVA permet al gasoil desfer-se dels combustibles fòssils, per la qual cosa són 100% renovables ja que no emet diòxid de carboni.

La marca ha anunciat que tots els models d'aquestes dues furgonetes fabricats a partir de 2020 ja podran fer ús d'aquests dos combustibles tenint en compte que les seves mecàniques ja estaven preparades per a ells.