No fa falta ser un expert en la indústria de l'automòbil per saber que Mercedes és una de les marques prèmium més ben valorades a nivell mundial, un fabricant que sempre s'ha caracteritzat per posar al mercat en models realment atractius referent a disseny, tecnologia, qualitat de materials així com un nivell de fabricació propi d'una marca de la seva categoria.
Tanmateix, més enllà d'aquells conductors que realment s'interessen pels seus models i per les seves marques, segurament molt pocs saben que la marca francesa ha estat col·laborant durant diversos anys amb Renault, una marca generalista que evidentment està dirigida a un tipus de conductor molt diferents respecte al que acudeixen els concessionaris de Mercedes.
No és que sigui cap secret que la col·laboració i el treball conjunt entre diferents fabricants de la indústria automòbil sol ser una cosa habitual, però el que és poc habitual és que sigui una marca prèmium la que col·labori i treballi conjuntament compartint, com ho han fet Mercedes i Renault, fins i tot motors, una cosa que ha provocat que alguns dels models més barats i senzills de la marca alemanya en els últims anys hagin comptat amb motors de la marca francesa, el que ha provocat que molts no ho vegin precisament amb bons ulls.
Mercedes es desvincula del tot a Renault amb l'adeu d'aquests dos models
Tenint molt clar a la marca alemanya que aquesta aliança havia d'acabar com més aviat millor, ara Mercedes ha decidit desvincular-se del tot del fabricant francès carregant-se de cop dos models que s'havien desenvolupat conjuntament i que de fet es fabricaven a la mateixa fàbrica en la qual es fabrica un dels models més famosos i reeixits de la marca francesa: el Kangoo.
En aquest cas parlem dels Mercedes Classe T i Citan, furgonetes compactes que comptaven a més conversió al 100 × 100 elèctriques que estaven evidentment estretament relacionades amb el model de francès i que sortiran definitivament de les cadenes de muntatge de la marca alemanya durant el pròxim 2026.
El fet que siguin dos models que han collit poques xifres de vendes en els últims anys i que Mercedes sap que a nivell d'imatge de marca és millor desvincular-se del tot d'una marca generalista com és Renault, és el que ha provocat que el fabricant alemany hagi decidit eliminar aquests dos models i centrar-se en dues opcions molt més assentades en el seu segment com són el Vito i l'Esprínter.