Mercedes no destaca només per ser la marca prèmium més útil de millor valorada a nivell mundial, sinó també per ser un fabricant que al llarg de la seva història ha estat sempre molt lligat a les innovacions tecnològiques.

Tanmateix, es pot tenir en compte que, a diferència del que passava fa ja uns anys, quan el principal motiu de preocupació de la immensa majoria dels fabricants passava per millorar els seus motors i aplicar nova tecnologia als ajuts de conducció i a la seguretat, avui dia tot el referent a les bateries dels cotxes elèctrics centra bona part dels esforços d'alguns fabricants.

 

I és que no és que sigui precisament cap secret que el principal motiu pel qual molts conductors encara no han fet el pas definitiu als cotxes elèctrics és l'autonomia, l'autonomia que ve donada per la mida i la capacitat de les bateries. Segurament si la immensa majoria dels cotxes elèctrics tinguessin la mateixa autonomia que tenen els cotxes amb motors de combustió i, evidentment, el seu preu no va ser tan car com ho és actualment, molts conductors ja haurien fet el pas.

Les bateries Qilin de CATL arribaran a Mercedes

En aquest sentit, no és altre que un dels grans fabricants de bateries a nivell mundial, CATL, que ja anunciat que ha començat la producció en massa de la seva nova bateria anomenada Qilin, una bateria el punt de la qual a favor passa per una densitat energètica més important, permetent que un cotxe que equipi bateries amb el mateix pes i amb la mateixa mida que algunes de les bateries més potents actualment compti amb una autonomia més important.

Quant a la refrigeració d'aquesta bateria Qilin, un aspecte important en matèria de seguretat, la solució de CATL passa per integrar refrigeració per aigua a cada cel·la de forma individual per a així tenir un control total sobre la bateria, de tal manera que es pot aconseguir carregar el 80% de la bateria en només 10 minuts.

 

És cert que ja s'ha confirmat que escriu el model que tindrà aquesta bateria serà la berlina de luxe Zeekr 09, es pot destacar que, tenint en compte que aquest model forma part d'una marca de Geely, el gegant asiàtic que té bona part de marques com Mercedes, no seria estrany que en els pròxims elèctrics més ben dotats de la marca alemanya arribin també aquestes bateries que permetrien tenir en segons quins models fins a 1000 km d'autonomia, que significaria un cop molt dur per a Tesla, la marca líder d'elèctrics a nivell mundial.