Com no podia ser de cap altra manera tenint en compte que Mercedes pot presumir de ser la marca prèmium més venuda a Espanya i també una de les prèmium més venudes a nivell mundial, totes les decisions que prenen el fabricant germà acaba tenint un impacte directe al mercat. I més si, com passa en aquest cas, la decisió està relacionada amb els seus models 100 × 100 d'elèctrics.
I és que no és que sigui precisament és cap secret que Mercedes és una de les marques que porta més temps apostant per aquest tipus de models, un fabricant que et llanço va decidir, com ha fet també Volkswagen amb la seva família ID., crear una espècie de la seva marca dins del seu catàleg per als seus models 100 × 100 d'elèctrics: la marca EQ.
Així, els seus models elèctrics sempre tenen un nom basat en aquestes sigles, com és el cas dels EQA, EQB, EQC, EQE, EQS i EQV, elèctrics, de la marca alemanya actualment a la venda. És una cosa habitual a les marques que utilitzin aquest tipus d'estratègia comercial per diferenciar clarament els seus quadres elèctrics respecte als models de combustió, però com recullen alguns mitjans alemanys, sembla que en Mercedes han pres sobre això.
Mercedes eliminarà la marca EQ
Si bé és cert que des del fabricant no s'ha confirmat res sobre això, diversos mitjans alemanys apunten que la idea de Mercedes és, una vegada es presenti el 2024 el primer model de la nova generació d'elèctrics, el que està cridat a succeir a l'actual CLA, la marca abandonarà aquesta la seva marca EQ.
Es pot tenir en compte que, si bé és cert que avui dia aquesta marca ajuda a posicionar cada model dins del seu segment i que el consumidor tingui molt clar quins són els elèctrics i quin és no, Mercedes vol acabar sent una marca 100 × 100 elèctrica. Això implica que arribarà un dia en el que les seves dones i ara deuran evidència a través del nom el seu tipus de mecànica, i això és precisament el que volen fer la marca alemanya a partir de 2024.
D'aquesta forma, els de l'estrella de plata volen pot seguir comptant amb els seus noms habituals com és el cas del Classe C, Classe E, Classe S etc., però sense la necessitat de l'eco davant, entre altres coses perquè arribarà un moment en què tots aquests models eren 100 × 100 d'elèctrics. El que pocs s'esperaven és que aquesta 'massacre' a nivell de nomenclatura arribés tan aviat.