Mazda juga un paper al nostre mercat molt semblant a què juga també Volkswagen, almenys a nivell de marca. És evident que, a nivell de vendes, els alemanys són a anys llum dels japonesos.
De fet, el principal problema de Mazda a Europa és que, sent com és una marca que juga al mateix terreny que Volkswagen, és a dir, el de les marques que es queden a mig camí entre les generalistes i les prèmium, no ho té gens fàcil.
Això sí, ningú no podria criticar o retreure a Mazda que no ho estigui intentant. I és que és molt habitual que els japonesos optin per aplicar bons descomptes als seus models. Sobretot als seus models menys reeixits que no tenen la sortida que tenen models com el Mazda 3 o el CX-30.
Un bon exemple d'això és el Mazda 2, el model més bàsic i més barat de la seva gamma que pot presumir, com passa amb la resta de models de la marca en els altres segments, de ser un dels utilitaris més bonics i elegants del mercat.
L'oferta que rebaixa més de 3.000 euros el preu del Mazda 2, un utilitari amb molta classe
Això sí, passa alguna cosa com menys curiós amb aquest model. I és que aquest Mazda 2, fins fa poc, explicava amb una versió amb motor de combustió que, a nivell de disseny, seguia els passos del famós disseny Kodo de Mazda, un llenguatge que arriba també en altres models de la marca.
Tanmateix, quan Mazda va optar per llançar una versió amb un motor híbrid pur no va optar per acoblar aquesta nova tecnologia al seu model, sinó que va arribar a un acord amb Toyota pel qual Mazda llançaria la seva particular versió del Yaris. Així, el Mazda 2 amb motor HEV és un Yaris amb tot just uns canvis en el disseny però amb la resta pràcticament igual.
En el cas doni-la versió amb motor de combustió, l'oferta és de les que no són fàcils d'oblidar. I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu d'aquest model és ara de tan sols 16.160 euros gràcies al descompte de ni més ni menys que 3.5000 euros que proposen des de la marca per finançar la compra.
En aquest cas, es tracta de la versió que arriba amb un motor 1.5 de gasolina de 90 cavalls de potència i amb un equipament de sèrie que és molt per sobre del qual tenen altres models del mateix segment.
De fet, és aquesta qualitat superior, el bon motor i el complet equipament el que fan d'aquest Mazda 2 un utilitari superior a la mitjana. Per això, amb aquesta rebaixa de preu, no són pocs els que considerin ara que aquest Mazda 2, malgrat que és a anys llum del Dacia Sandero, bé pugui dir que, per la seva qualitat, té un preu que s'apropa més als low cost que als prèmium.