Per molt que Mazda no tingui una enorme quota de mercat a Espanya, no és que sigui cap secret que el fabricant japonès passa per ser una de les marques més ben valorades en la indústria.
Entre altres coses perquè, més enllà que sigui, com a bona marca japonesa que és, una de les marques amb millors índexs de fiabilitat en els seus models, és un fabricant que sol fabricar models que es caracteritzen per ser tan elegants com esportius així com, al seu torn, comptar amb un nivell de tecnologia que en molts casos no té res a envejar el d'algunes marques prèmium.
Un bon exemple d'això són models com el Mazda CX5 o el Mazda CX-60, dues de les propostes més interessants per a aquells que busquen un SUV. Tanmateix, es pot destacar que dins del catàleg de Mazda hi ha una opció perfecta per a aquells que busquen l'espai de càrrega que ofereix un SUV però amb un nivell de dinamisme a la conducció molt superior.
El Mazda 3 en la seva versió Sedán és un model molt a tenir en compte
No és cap altre que el Mazda 3, en concret la versió que compta amb aquest extra de carrosseria en la seva part posterior que, això sí, la marca ha optat per fer-ho a través d'una carrosseria sedan i no familiar.
D'aquesta forma aquesta carrosseria acaba derivant en un augment de gairebé 100 litres de capacitat de càrrega al maleter respecte a la versió normal del compacte, per la qual cosa aquesta versió acaba tenint 450 litres, més que suficient per a una família.
Quant al motor, la versió d'accés arriba amb el SkyActiv-G, un motor de gasolina de 122 cavalls de potència associat a una transmissió manual i, sobretot, a un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor cada vegada més important a Espanya per aconseguir bones xifres de vendes.
Pel que es refereix al preu, aquest Mazda 3, que arriba a més molt bé dotat de sèrie quant a equipament, té un preu de partida en la seva versió d'accés que ronda els 26.000 euros comptant amb tots els descomptes, per la qual cosa es converteix així en una excel·lent alternativa per a tots aquells que no volen saber res dels SUV, especialment de la seva matussera dinàmica de conducció i que prefereixin apostar per un sedan més atractiu i dinàmic al volant.