Com bé saben a Mazda, així com saben també en la resta de marques que venen els seus models a les carreteres espanyoles i del vell continent, són molts els conductors que no estan disposats a una fer el pas definitiu referent als cotxes temps fa en elèctrics, d'aquí que des de fa ja anys són moltes les marques les que estan apostant per posar a la venda models amb motors híbrids endollables.
El principal avantatge d'aquest tipus de mecànica és que compta amb el millor dels motors elèctrics i alhora el millor dels motors de combustió. Així, sense comptar amb una bateria amb tanta capacitat com que compten amb els elèctrics, sí que compten amb una bateria capaç d'oferir autonomies de com a mínim 40 km de manera 100 × 100 elèctric, és a dir, són models pensats per recórrer la immensa majoria dels trajectes diaris en manera EV i, alhora, té el suport d'un motor de combustió, ja sigui de gasolina o dièsel, una mecànica que els evita tenir els problemes que tenen els elèctrics cigars a l'hora d'afrontar llargs viatges en carreteres i autopistes.
És cert que són models més pesats que els de gasolina, dièsel o fins i tot els híbrids auto recarregables, i que tenen una mecànica més complexa que per tant acaba derivant en un preu més alt, però es pot tenir en compte que són models que, en comptar amb l'etiqueta ZERO de la DGT, poden acollir-se als ajuts del Pla MOVES del govern, per la qual cosa poden acabar tenint una rebaixa de preu de fins a 7000 € gràcies a aquests ajuts.
El Mazda MX-30, un SUV PHEV interessant
I un dels models més interessants dins d'aquesta categoria d'híbrids endollables és el Mazda MX-30 R-EV, una nova versió d'aquest model que va néixer com un SUV 100 × 100 elèctric. En aquest cas el que ha fet la marca japonesa és reduir la mida de la seva bateria i acoblar un motor de combustió, de tal manera que, a diferència del que ocorre amb la versió 100 × 100 elèctrica, la seva autonomia combinada, sumant l'autonomia en manera elèctrica i l'autonomia del motor de combustió, és molt superior i similar a la que tenen molts utilitaris al mercat.
El seu preu de partida ronden els 38.000 €, però amb ajuts pot acabar tenint un preu de poc més de 30.000 €, el que el converteix en una de les opcions més barates amb aquest tipus de motor al nostre país i, al seu torn, en un model molt a tenir en compte ja que no deixa de ser un model de Mazda, una marca generalista però molt més propera a les prèmium que altres fabricants.