Un dels models més ben valorats històricament dins del catàleg de Mazda és el MX-5, conegut com a Miata, i que pot presumir de ser ni més ni menys que el roadster més venut de la història.
Són moltes les raons que expliquen l'èxit d'aquest model, però el fet que sigui un petit esportiu de menys de 4 m, que compti amb una de les millors dinàmiques de conducció d'un model de la seva categoria, amb un disseny tan elegant com esportiu i una molt bona relació qualitat preu fan del no tan sols un dels models més reconeguts del fabricant sinó tota una icona dins de la indústria de l'automòbil des de fa ja moltes dècades.
De fet, tenint en compte que l'actual generació d'aquest model es va posar a la venda fa ja gairebé 10 anys, el lògic hauria estat que la marca japonesa l'actualitzés fa almenys dos o tres anys, però ja se sap que amb models tan característics com aquest MX-5 els temps no tenen perquè ser els mateixos que respecte a models molt més generalistes i que van dirigit a un públic molt més generalista.
Mazda continuarà apostant pels motors de combustió
La part positiva per als fans d'aquest tipus de cotxe i d'aquest MX-5 en concret és que ha estat un dels responsables de la marca japonesa el que ha tranquil·litzat la immensa majoria d'ells assegurant que, lluny de que molts es temia, la marca japonesa per continuar apostant pels motors de combustió i no convertiràs a aquest esportiu en un model 100 × 100 elèctric, almenys no en la pròxima generació.
És més, el futur MX-5 comptarà amb una de les grans armes que té Mazda preparada per als propers anys, el nou motor SKYACTIV-Z, una mecànica que podria estrenar-se en altres models i que presumirà de ser un dels millors motors de combustió de la indústria, entre altres coses perquè continuar apostant per la fórmula tradicional però sent molt més eficient, especialment a Europa on podria arribar a comptar amb algun tipus de sistema de micro hibridació.
Ja se sap que serà el 2027 quan la marca estreni aquest motor, una mecànica que augmentarà la seva taxa de deficiència sense que això acabar repercutint en uns de pitjors prestacions, per la qual cosa és molt probable que la nova generació d'aquest esportiu continuï tenint una de les millores mecàniques quant a prestacions dins de la seva categoria.
