Com bé saben els que solen tenir a Mazda com una de les seves marques de referència saben molt bé que els japonesos sempre ha centrat bona part dels seus esforços en llançar al mercat models amb un disseny molt elegant i atractiu i, al seu torn, amb un alt nivell tecnològic.

Tan sols fa falta veure alguns dels últims models de la marca japonesa per adonar-se del bon treball que han fet en el fabricant en aquest sentit. Això sí, serà el pròxim 2023 quan Mazda completi la seva ofensiva de producte a Europa amb el llançament de dues novetats que, sens dubte, ens passaran precisament desapercebudes.

 

Entre altres coses perquè seran dues novetats que completaran la seva gamma i, sobretot, reforçaran la posat per l'electrificació del fabricant japonès. I és que, per molt que Mazda continuï optant també per vendre models de combustió, electrificació està guanyant poc poc pas dins de la gamma del fabricant asiàtic.

Les dues novetats de Mazda per a 2023

En aquest sentit, una de les sorpreses que prepara maça per al proper any és el llançament d'una versió híbrida endollable de la sev MX-30. Fins ara, excés de mida urbana tan sols estava disponible en una versió 100 × 100 elèctrica. Tanmateix, amb la intenció d'ampliar les vendes d'aquest model, el fabricant llançarà una versió que explicarà amb un motor híbrid endollable que li permetrà poder tenir més de 60 km d'autonomia elèctrica i, al seu torn, 600 quilòmetres d'autonomia total tenint en compte també el dipòsit del seu motor de combustió.

Això sí, la que serà la principal novetat de la marca japonesa de cara al proper any és en llançament del CX-80, el primer SUV amb capacitat de fins a set places que posarà la marca a la venda a Europa.

 

Tenint en compte el bon treball que han realitzat a Mazda amb el seu nou CX-60, no són pocs els que esperen l'arribada del germà gran d'aquest SUV. Entre altres coses perquè, més enllà que serà un model amb unes dimensions majors i per tant amb més habitabilitat, compartirà anomenada motors amb el seu germà petit, de tal manera que arribarà disponible amb versions híbrids endollables així com amb versions amb un sistema de micro hibridació lleugera.

Dues novetats que han d'ajudar els del Japó a anar a poc a poc guanyant quota de mercat a les carreteres europees, una cosa que, tenint en compte que competeixen contra Volkswagen, no és que sigui precisament res fàcil.