Els SUV no són models que estiguin de passada o models, com passava fa temps i continua passant, com els descapotables, amb una quota de mercat molt menor. De fet, per a sorpreses per a molts, els SUV s'han convertit en el millor arma de totes i cada una de les marques.
I és que aquest tipus de models són ja els principals protagonistes en marques tan low cost com Dacia així com generalistes com Seat, Peugeot o Kia, semi prèmium com Volkswagen o Mazda, prèmium com Mercedes, Audi o BMW i, com no, també les marques de luxe.
Per molt que al principi del seu boom alguns fabricants com Maserati o Lamborghini es neguessin a entrar en la guerra dels SUV, veient que altres com Porsche sí que estaven en ella i traient a més molt avantatge, no han fet cap altra cosa que apuntar-se a la tendència de moda.
En el cas de Maserati, són ja dos SUV els que tenen a la venda: el totpoderós Llevant, un SUV de luxe de grans dimensions, i l'acabat d'estrenar Grecale, un model que sens dubte sembla que ha arribat a marca territori. De fet, no són pocs els que, com passa amb el Llevant i el Cayenne, situen aquest nouvingut per sobre del Macan.
La comparativa entre el Porsche Macan i el Maserati Grecale, un dels SUV de luxe que apunta a ser una estrella entre els VIP
Si bé és cert que són dos models que competeixen en el mateix segment, el model italià és una mica mes gran en tots els sentits, sent més llarg, més alt i més ample. Això li ajuda, això sí, a tenir un punt molt al seu favor: una capacitat de càrrega major. Mentre que l'alemany compta amb una capacitat al seu maleter de 488 litres, l'italià creix en aquest sentit fins als 535 litres. Al cap i a la fi, són models destinats en part a famílies, per la qual cosa no és un detall menor.
Això sí, on aquests dos models, més enllà del luxe, de la qualitat en tots els sentits, dels materials, de l'equipament i de la seva tecnologia, la més capdavantera de les seves marques, porten a col·lació el seu esperit esportiu és en el motors.
El Porsche Macan més bàsic arriba amb una mecànica de 265 cavalls de potència, li permet accelerar de 0 a 100 km/h en 6,4 segons i tenir una velocitat punta de 232 km/h. Per la seva part, el Maserati Grecale arriba amb un motor de 300 cavalls de potència que, al marge de ser més potent que el del Porsche, compta a més amb un sistema de micro hibridació que li permet lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT, que no és un detall menor.
Quant al preu, malgrat que a aquests nivells no és un dels factors clau, és el Porsche el que arriba amb millors xifres, amb el seu Macan d'accés per gairebé 73.000 euros mentre que el Grecale parteix des dels 81.000 euros. Si el preu no és un problema (que evidentment en aquests casos no ho és) el model italià és més potent i compta amb etiqueta ECO, per la qual cosa és un model millor.