Com bé saben els conductors que tenen la intenció de comprar un cotxe nou al nostre país, a diferència del que passava fa tot just uns anys, avui dia són moltíssimes les opcions que podem trobar al mercat, més enllà de les marques clàssiques tant europees com americanes i japoneses.
I és que, amb l'entrada en joc dels cotxes elèctrics, són moltes les marques que estan arribant els últims anys a les carreteres del Vell Continent procedents de la Xina, un dels mercats en què els cotxes elèctrics estan tenint una implantació més gran.
Conscients que tenen una capacitat més gran de producció i que, al seu torn, els costos de produir un cotxe a la Xina són menors respecte als costos de produir-lo en molts altres llocs del món, són molts els fabricants que estan arribant a Europa amb propostes elèctriques a preus contra els quals les marques europees, americanes i japoneses amb prou feines poder lluitar.
El DFSK Seres 3, un SUV elèctric que costa el mateix que un Ateca dièsel
Un bon exemple d'això és el fabricant DFSK, una marca xinesa que ha optat per crear també una marca en la qual tan sols vendran models totalment elèctrics.
I un dels més interessants en aquest sentit és el DFSK Seres 3, un SUV de mida compacta i que pot presumir de tenir un preu molt similar al que té el Seat Ateca amb motor dièsel, és a dir, menys de 30.000 € sempre que sigui finançat per aprofitar tots els ajuts ambientals així com les promocions pròpies de la marca.
És cert que hi ha una opció fins i tot més barata dins del seu segment al nostre mercat, el MG ZS, però es pot destacar que aquest SUV que arriba des de la Xina pot presumir de ser també una opció molt interessant.
Amb un motor de 163 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 300 km d'autonomia, una xifra que, això sí, comença a ser una mica justa al nostre mercat, es tracta d'un model pels que es desplaçaran en trajectes curts per entorns urbans, on aquest tipus de carrosseria acaba sent una de les millors opcions actualment a Espanya. Que en un SUV d'aquesta mida el motor elèctric costi més o menys el mateix que un Seat Ateca dièsel no deixa de ser un senyal més que és clar que els elèctrics estan cada vegada més assentats.