Fa tot just uns anys eren molts els que em veien a Tesla com una marca massa llunyana i sobretot centrada en aquells conductors que volien fer el pas a la mobilitat elèctrica amb uns pressupostos desorbitats.
El cert és que avui dia el fabricant americà continua sent una marca amb preus alts, però això no significa que no estigui triomfant a nivell mundial. De fet, juntament amb la marca xinesa BYD, els d'Elon Musk poden presumir de ser l'autèntica referència entre aquells que busquen un cotxe elèctric.
Ha estat el brutal augment de vendes que ha patit en els últims anys aquesta marca el que al seu torn ha permès que el fabricant vagi rebaixant cada vegada més el preu dels seus models més accessibles, de tal manera que avui dia fer-se amb un Tesla Model 3 o amb un Tesla Model Y no és gaire lluny de certs models generalistes i, sobretot, es queda per sota de la immensa majoria de models prèmium de la seva categoria.
El que segurament molt pocs s'esperaven és que no fos cap altre que el Model Y com un SUV elèctric amb un preu de partida de gairebé 50.000 €, el que es convertís com s'ha convertit actualment al cotxe més venut a Europa i el que portem d'any.
El Peugeot 208 no es rendeix davant de Tesla
El curiós en aquest cas és que, veient les xifres de vendes dels cotxes més venuts a Europa, es fa evident que, per molt que molts ho consideren un mercat únic, existeixen evidents diferències entre la part nord i el la part sud. Al nord els models previs i els models elèctrics tenen molta més presència, entre altres coses perquè el poder adquisitiu mitjà de ciutadans de països com Alemanya, Noruega, Suècia o Finlàndia, entre d'altres, és molt superior al que tenen ciutadans de mercats com el d'Espanya, Itàlia o Portugal.
No és casualitat llavors que, per molt que el Tesla Model Y sigui el cotxe més venut a Europa, els anaven just per darrere models amb preus molt més baixos com és el cas del Peugeot 208, el model que va acabar el passat 2022 sent el rei a Europa i que té un preu de partida que es queda per sota de 20.000 €, és a dir, costa gairebé una tercera part de la qual cosa costa el Model Y.
