Fiat és una de les marques amb més història dins de les carreteres del vell continent i, sobretot, un fabricant que pot presumir de tenir un model que acaba sempre sent important en tots i cada un dels mercats d'Europa.

No és cap altre que el Fiat 500, un urbà que compta amb un disseny icònic i que, tenint en compte a més que pot presumir de tenir en les seves versions de gasolina opcions mecàniques en tots els casos arribar acompanyades d'un sistema de micro de vibració lleugera, així com amb una versió 100 × 100 elèctrica, es presenta com una de les millors opcions per moure's especialment en entorns urbans i interurbans.

 

El curiós en aquest cas és que, com bé saben els que s'han interessat en fer-se amb un d'ells, aquest Fiat 500 no és un model que pugui considerar-se precisament prèmium, sinó més aviat al contrari, un urbà que basa bona part del seu èxit en una excel·lent relació qualitat preu.

El Fiat 500 triomfa entre els prèmium alemanys

En aquest sentit, no deixa de tenir valor que un model que s'apropa més, especialment en les seves versions per a senzilles, a models bojos que models prèmium, triomfi també en un mercat com és el d'Alemanya, un mercat en el que els cotxes s'el meu prèmium i prèmium tenen sempre molt més protagonisme que els cotxes generalistes o low-cost.

Un bon exemple d'això són els bons resultats de vendes que has aconseguit aquest Fiat el mes de març passat a Alemanya, un mes en què ha acabat com el novè cotxe més matriculat a les carreteres alemanyes. Dels vuit cotxes que té per davant, tan sols dos poden presumir de ser opcions generalistes, el Skoda Octavia i el Opel Corsa, llavors que nosaltres sis formen part de marques com a Tesla, Volkswagen o Mercedes, marques que no és que tingui precisament preus baixos.

 

És més que evident, sobretot tenint en compte el brutal domini que té Volkswagen al seu mercat natal, que aquest Fiat 500 no va acabar en cap cas sent ni el primer del segon cotxe més venut a les carreteres alemanyes en aquest 2023. Tanmateix, veient les bones xifres de vendes que ha aconseguit el mes de març passat i que és un model que continua creixent a Alemanya, no seria estrany que sí que acabés dins dels 10 cotxes més venuts.