Amb l'arribada de l'estiu, com bé saben molts espanyols, arriba el moment d'afrontar llargs viatges a la carretera i autopista amb el nostre cotxe. I és que, si bé és cert que continuen sent molts els que opten per viatges amb avió, també ho és que, entre altres coses perquè acaba sent en la majoria dels casos més barat, continuen sent moltes les famílies que opten per desplaçar-se amb cotxe al llarg de la geografia espanyola.

I és allà on un bon manteniment pot acabar evitant molts disgustos, especialment a l'estiu, una època en què, també especialment en algunes regions del nostre país, les temperatures poden arribar a ser extremadament altes. Per sort, i a diferència del que passaba fa ja molts anys, avui dia la immensa majoria dels cotxes al nostre país compten amb sistemes d'aire condicionat i climatització, per la qual cosa els llargs viatges a la carretera no suposa un problema a nivell de temperatura per als passatgers.

El líquid refrigerant és important per evitar avaries al motor

Tanmateix, es pot tenir en compte també que les temperatures altes no afecten tan sols l'interior del cotxe, sinó sobretot al seu motor. No és que sigui precisament cap secret que els motors de combustió tendeixen a assolir temperatures molt altes, per això existeixen sistemes com el líquid refrigerant, que ajuda a, una vegada la temperatura és massa elevada, actua per mantenir el motor a una temperatura correcta.

Es pot tenir en compte que un motor està durant molt temps a una temperatura molt més alta del desitjat pot acabar derivant en seriosos problemes mecànics que, evidentment, acabaran derivant també en l'un cost molt alt de reparació, una cosa que mai no és benvinguda.

És per això que tant els fabricants com els especialistes recomanen canviar el líquid refrigerant cada 40.000 km i, sobretot, vigilar el seu estat en la revisions cada 10.000 km si es pot. El més recomanable en aquest cas és que sigui precisament el mateix mecànic de la marca el que realitza el canvi, entre altres coses perquè cada fabricant utilitza un líquid refrigerant diferent, i l'aconsellable és evidentment utilitzar el mateix que arribava de sèrie amb el cotxe.