En Seat fan gust molt bé que, per molt que les dades del passat 2021 hagi estat més que positius per als seus interessos, el 2022 pot ser un any molt més complicat. D'una banda, perquè el seu Seat Arona, el model més venut del passat curs, porta diversos mesos lluny dels primers llocs i si ha arribat a ser el rei del mercat el 2021 ha estat pel brutal inici d'any que va tenir amb les seves grans ofertes.

D'altra banda, un altre motiu de preocupació per a la marca espanyola és el seu Seat León que, més enllà d'haver vist com el Toyota Corolla ha acabat en cinquena posició sent així el primer compacte que apareix en la llista dels més venuts del 2021, amb el León en setena posició, com l'Arona, el compacte de Seat porta ja diversos mesos amb una tendència a la baixa.

Per si ho són no fos suficient perquè la preocupació en Seat no fos menor, un altre dels seus models que sempre ha estat motiu d'alegries està 'fallant' també. No és cap altre que el Seat Ibiza.

Un Ibiza que, com l'Arona, va viure a dalt de tot de les llistes gràcies a les ofertes de la versió prèvia a la seva actualització de meitat de cicle. Una vegada el nou Eivissa ja ha arribat als concessionaris i, amb la seva arribada, el seu preu ha pujat, les vendes no han estat tan notòries.

Però el pitjor de tot no és tan sols la baixada per si mateix, sinó que, com bé saben en Seat, és precisament un dels seus rivals directes, un dels urbans de moda a Espanya, el que li està robant bona part de les vendes. No és cap altre que el Peugeot 208.

El Peugeot 208, un dels models de moda a Espanya, va a l'alça a costa de robar-li vendes a un Seat Ibiza que ha acabat l'any lluny dels primers llocs

En aquest sentit, les xifres de vendes del mes de desembre passat no menteixen. Mentre que el Peugeot va acabar l'últim és de l'any en una destacada vuitena posició amb 1.817 vendes, l'Ibiza va caure fins a la vint-i-vuitena amb 9.666 matriculacions, poc més de la meitat.

Si bé l'acumulat de l'any li va permetre a l'Ibiza acabar onzé en la general de 2021 per davant del 208, que va acabar tretzè, les tendències inverses preocupen Seat.

Dos models entre els que, ull, hi ha una bona diferència de preu. Com veiem al configurador de Seat, l'Ibiza més bàsic parteix des dels 13.420 euros mentre que Peugeot ha fixat el preu del seu 208 més senzill en 15.000 euros. Una diferència que, en teoria, hauria de jugar a favor de l'utilitari espanyol.

Tanmateix, el disseny i el rendiment del model francès, superior per a molts, fan d'ell un model ara més buscat al nostre mercat. Veurem si Seat decideix estrènyer-se més el cinturó amb una rebaixa a l'Ibiza.