El Lexus UX és el model més venut de la firma japonesa a Espanya. És lluny dels Mercedes GLA o Audi Q3, però és l'únic Lexus que sol colar-se entre els 100 cotxes més venuts al territori espanyol.

Un model que té com a versió més exclusiva de la gamma el 300e, la versió elèctrica del SUV compacte. Una variant que pot aprofitar-se dels ajuts del Pla MOVES III per deixar el seu preu gairebé a l'altura del que costa la versió convencional.

El Lexus 300e és la versió més exclusiva de la gamma del SUV compacte

El Lexus UX d'accés a la gamma és el 250h, que munta un bloc de 184 CV de potència i que té un preu al comptat de 37.800 euros. Mentre que el 300e, amb un bloc de 204 CV de potència, té una tarifa oficia de 48.500 euros que es queden en 41.500 € si compleixes els requisits per obtenir els 7.000 euros dels ajuts públics. Una diferència de menys de 4.000 euros amb el UX 250h que val la pena pagar per la versió de la gamma de l'UX més avançada i que més mira cap al futur.

Lexus UX300e / Lexus

El Lexus UX 300e manté les mesures de la versió convencional, amb 4.495 mm de llarg, 1.545 mm, d'alt i 1.840 mm d'ample, una distància de batalla de 2.640 mm i un maleter de 367 litres. I com el seu germà híbrid, destaca pel seu disseny, el seu equipament, el seu nivell tecnològic o la seva eficiència.

204 CV de potència i 315 km d'autonomia

Sota el capó, el Lexus UX 300e munta un bloc elèctric que desenvolupa 150 kW (204 CV) de potència i 300 Nm de parell màxim que treballa sobre l'eix davanter. Un motor que es nodreix d'una bateria de de 54,3 kWh per aconseguir uns 315 km d'autonomia. Per a alguns és una xifra massa baixa. Però ho compensa amb unes bones prestacions. Accelera de 0 a 100 km/h en 7,5 segons i assoleix una velocitat màxima limitada electrònicament de 160 km/h.

Lexus UX 300e / Lexus

En equipament, com en la gamma de l'UX HEV, l'acabat d'accés és el Business. I entre la seva dotació destaquen elements com a:

  • Compatibilitat Apple CarPlay™ i Android Auto™
  • Fars Bi-LED amb AHB
  • Antiboires davanters LED
  • Llantes d'aliatge Business de 43,2 cm (17)
  • Tapisseria de Tela
  • Sensors d'aparcament (davanters i posteriors)
  • Cambra posterior amb guies d'aparcament
  • Control de Creuer Adaptatiu
  • Lexus Safety System +
Lexus UX 300e / Lexus

Com dèiem, potser no és el SUV elèctric que més autonomia concedeix. Però també és cert que el seu preu s'assembla més al que costen els seus competidors en versions tèrmiques convencionals.