Com bé saben en l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, la mitjana dels preus dels cotxes tant nous com de segona mà ha augmentat de forma notable en els últims temps.
Les diferents crisis que han afectat a la indústria així com la inflació al nostre país provoca que, entre altres coses, models low-cost com és el cas del Dacia Sandero o el MG ZS estiguin tenint cada vegada més èxit en un país com és el nostre en el que molts no tenen pressuposat per fer-se un model de millor qualitat.
De fet, la mitjana de preu actualment al nostre país si ens fixem en els models més venuts se situa entre els 25.000 i els 30.000 €, un preu que evidentment és molt superior al de la mesura de fa tot just uns anys. El mateix passa al mercat de segona mà.
És per això que, encara que no sigui un factor de compra determinant per a gaires, cada vegada són més els conductors que, conscients que han de realitzar una inversió forta per fer-se amb un cotxe nou, volen fer-ho per a un cotxe que no doni problemes i amb el qual hagin d'anar al taller tan sols a passar la revisions oficials, de tal manera que no li suposi un sobre cost una vegada ja sigui el seu cotxe en propietat.
Lexus arrasa en fiabilitat amb les marques asiàtiques sent les protagonistes
No és casualitat llavors que la OCU hagi optat per realitzar un rànquing sobre la fiabilitat de les diferents marques de cotxes que podem trobar al nostre mercat, un rànquing en el qual, com no podia ser de cap altra forma tal com ha passat en els últims anys, les marques asiàtiques són les veritables dominadores.
Tenint en compte que les 10 primeres posicions d'aquest rànquing les ocupen marques o bé japoneses o bé coreanes, és més que evident que els fabricants europeus i americans estan molt per darrere dels fabricants asiàtics almenys referent a la fiabilitat.
Vaig a ocorregut en altres anys, no has anat una altra que Lexus la que ha obtingut la millor puntuació, amb un 95/100. La sorpresa en aquest cas és que, a diferència del que era habitual, no ha estat Toyota la segona classificada, sinó que ha estat Subaru la que li ha robat aquesta segona posició amb un 93/100 deixant a Toyota en tercera posició amb un 91/100. La quarta i la cinquena posició són per a Mitsubishi i Kia, en els dos casos amb una nota mitjana de 89/100.