En Land Rover poden presumir de ser un dels fabricants més ben valorats a nivell mundial, especialment entre aquells conductors que busquen models amb autèntiques capacitats tot terreny que, això sí, vagin units a l'últim en tecnologia i luxe del mercat.
No és que sigui precisament cap secret que aquesta marca ha estat una marca que sempre ha tingut alguns dels seus models entre els més ben valorats a nivell mundial malgrat que, com bé saben els que han tingut o en tenen un, no és que siguin opcions precisament barates.
Tanmateix, per molt que siguin una marca prèmium i que, evidentment, amb la venda de cada un dels seus models tinguin un marge de benefici molt més gran del qual tenen les marques generalistes hores low-cost, no tots els seus models passen precisament per un bon moment a nivell comercial.
És més, no és cap altre que el Land Rover Discovery, una autèntica icona en el seu segment, el que té un futur molt complicat per davant, entre altres coses perquè no és cap altre que el Range Rover Sport, l'autèntic supervendes de la marca, és que l'està posant contra la paret.
El Land Rover Discovery no té un futur assegurat
Aquest model va acabar el passat 2022 amb poc més de 3600 matriculacions, una xifra que, si bé és cert que no és dramàtica, està molt allunyada de les que aconseguia aquest mateix model amb les seves anteriors generacions fa uns anys. És més, a finals dels 90 i a començaments dels 2000, era molt habitual que aquest model superarà tranquil·lament els 20.000 matriculacions, convertint-se en un dels models prèmium més venuts a nivell mundial.
Ha estat precisament aquesta important davallada de vendes que ha anat patint des de l'any 2008 i, alhora, el creixement notable de la demanda del Range Rover Sport, el model més venut actualment el fabricant, el que ha provocat que siguin molts els que assegurin que el Discovery es troba en una situació molt compromesa, entre altres coses perquè res no fa pensar que una nova generació sigui en camí.
En aquest sentit, apunteu des del fabricant que existeixen evidents dubtes sobre què fer amb aquest model, si optar per una nova generació seguint els passos de l'actual o directament descartar-ho per centrar-se en el llançament de nous models 100 × 100 d'elèctrics, que si bé a curt termini no donarien un bon rendiment a nivell comercial sí que ajudaria a assentar la marca de cara a les pròximes dècades.