Els amants de l'automobilisme saben molt bé que, com passa amb tota mena de productes, al mercat hi ha cotxes per a totes les butxaques. En aquest sentit, cau destacar que, malgrat que molts al nostre país asseguraven fa anys que en un mercat com l'espanyol no hi hauria lloc per a una marca low cost com és Dàcia, el cert és quelas xifres de vendes del fabricant romanès han demostrat que aquestes veus no podien ser més equivocades.
Això sí, al final, l'habitual és que les marques que sumen més vendes al llarg de l'any són les generalistes com Seat, Renault, Peugeot i companyia, entre altres coses perquè són macadures els catàlegs de les quals són molt més amplis que els de les low cost i les de luxe.
Macadures de luxe com Porsche que, ull, se situen un esglaó per sobre de les prèmium com Mercedes, BMW i Audi i que, sens dubte, per preu, és lluny de l'abast de la immensa majoria dels consumidors.
Un Porsche Cayenne de segona mà per 10.000 euros, una opció que guanya adeptes a Espanya
Tanmateix, sí que existeix una opció perquè consumidors que no podrien ni de lluny fer-se amb un Porsche Cayenne, un dels models més top de la marca alemanya, de primera mà, puguin tenir un. Es pot destacar que les opcions més bàsiques d'aquests models s'acosten als 60.000 euros, encara que és evident que els que van cap a elles solen optar per acabats i motors d'alta gamma, per la qual cosa el seu preu es pot elevar fins als 80.000 euros fàcilment.
És el mercat de cotxes de segona mà on s'obre una oportunitat per als quals vulguin aconseguir un d'aquests models. En el cas del Cayenne, es pot trobar unitats que tenen un preu entre 10.000 i 15.000 euros.
Això sí, es pot tenir en compte diverses consideracions. D'una banda, que per molt que siguin models de luxe són unitats que tenen entre 150.000 i 200.000 quilòmetres. Això sí, són models els propietaris dels quals, habitualment, compleixen les revisions i estan sempre al dia quant a manteniment.
D'altra banda, que són models les assegurances dels quals no és que siguin barats, així com els seus consums, que tampoc no és que siguin moderats. Això sí, no són pocs els que, en cerca de poder sentir el que és conduir un model com un Porsche Cayenne, un Mercedes GLS o un BMW X6, recorren al mercat de segona mà.