Tan sols fa falta anar a diferents concessionaris i visitar diferents web de diferents marques potents a Espanya i a Europa per adonar-se que la immensa majoria d'elles estan apostant des de fa temps pels models amb algun tipus d'electrificació en la seva gamma.

Tenint en compte que en un futur no molt llunyà els cotxes elèctrics seran els que en teoria dominin a les carreteres europees, la immensa majoria de les marques hi estan apostant, encara que les estratègies en aquest sentits són molt diferents depenent del fabricant.

En el cas de Volvo, els suecs ho té molt clar. I és que la marca ha anunciat ja que a partir de 2024 no vendrà cap model del seu catàleg amb mecànica dièsel, una decisió que és molt probable que altres fabricants acabin copiant.

Volvo ja no vendrà cotxes amb motor dièsel a partir de 2024

I és que el fabricant prèmium sap molt bé que, per molt que el màrqueting i la publicitat puguin ajudar a canviar la imatge d'una fabricant, al final són les accions reals les que marquen el seu pas en la indústria. Així, de poc serveix anar llançant models elèctrics si al final la immensa majoria de les vendes acaben derivant de models de combustió.

 

És per això que Volvo, com ha apuntat recentment Jim Rowan, director executiu de Volvo Cars està centrada "a crear una àmplia cartera de vehicles prèmium totalment elèctrics que compleixin tot el que els nostres clients esperen d'un Volvo i siguin una part clau de la nostra resposta al canvi climàtic".

Així, l'objectiu dels suecs és tornar un fabricant 100% elèctric el 2030 i el 2040 ser una marca completament neutral en emissions, per això el primer pas és deixar de vendre models amb motor dièsel el 2024.

Una decisió que té també, més enllà de l'aposta moral de la marca, un component econòmic. I és que és molt més costós dissenyar i fabricar un model que pugui comptar amb diferents tipus de mecàniques, tant elèctriques com de combustió, que desenvolupar i homologar un model amb un sol tipus de motor.

Es pot tenir en compte, això sí, que la mobilitat elèctrica continua sent, almenys de moment, un terreny en el que les prèmium té encara molt més avantatge respecte a les generalistes donat el seu perfil de client, per això és més lògic que una marca com Volvo i no una altra com Renault o Peugeot prenguin una mesura tan dràstica com la que prendran els suecs.