Parla sense filtres, com ho fa un mecànic que no necessita convèncer ningú. Kike Ferrer, tres vegades nomenat millor d'Espanya i amb més de deu anys al capdavant del seu taller, ho diu sense dubtar: "Si busques fiabilitat, compra asiàtic". I ho repeteix, perquè sap que a molts encara els costa creure-ho.
En el vídeo gravat pel creador Adriang.martin, Ferrer recorre el seu taller mentre enumera exemples. Explica que els cotxes japonesos i coreans són els que menys feina li donen. "Aquí entren, es revisen i se'n van. No tornen", assegura. Una frase que en boca d'un mecànic sona més valuosa que qualsevol eslògan publicitari.
@adriang.martin Los Mejores Coches Son Asitácos (Entrevista En Mi Canal De Youtube) Link en La Descripció #taller #mecanico #coche #motor #emprendimiento #empresas #business #dinero #entrepreneur #businessowner #emprendedor #mecanica #mecanico ♬ so original - adriang.martin
Kike Ferrer el té clar: els asiàtics són els millors
El que sorprèn és la menció als fabricants xinesos. Per a Ferrer, també comencen a destacar, encara que amb matisos. No és que fallin més, aclareix, és que la logística de recanvis és un problema. "El cotxe aguanta, però si busques un filtre d'oli, pot ser que no el trobis", comenta entre rialles mentre esmenta marques com MG o OGMA. Una barrera que, tard o d'hora, hauran de superar.
El canvi al mercat és evident. Durant dècades, els conductors miraven a Europa quan buscaven qualitat. Avui, segons Ferrer, passa el contrari: "Abans els europeus eren la referència. Ara són els asiàtics els que s'emporten el mèrit". Per a ell, la mecànica japonesa i coreana ha fet un salt que Europa no ha sabut igualar.

Fallen menys i duren més
La seva experiència no es limita a estadístiques ni a opinions soltes. Parla de cotxes reals, de motors oberts i peces desgastades. Cada setmana passen pel seu taller models de totes les marques, i aquest contacte directe és el que el porta a sentenciar: els asiàtics fallen menys, duren més i exigeixen menys inversió en reparacions.
El reportatge també mostra l'altra cara de Ferrer: la de l'empresari. Un home que ha aixecat un taller de referència i que parla dels cotxes amb el mateix entusiasme amb què parla dels reptes de mantenir un negoci en un sector tan exigent. No és només un mecànic premiat, és un exemple que la passió i la constància poden obrir-se lloc en un mercat saturat.
La seva conclusió final és un consell a tenir en compte. El Japó, Corea i, a poc a poc, la Xina són l'aposta segura si el que busques és tranquil·litat al volant. Europa haurà de moure fitxa si no vol perdre terreny.