És més que evident que Kia no té cap intenció de convertir-se en una marca prèmium que rivalitzi amb Audi, BMW, Mercedes i companyia. Tanmateix, això no significa que la marca coreana no tingui alguns models al seu catàleg que, per relació qualitat/preu, siguin opcions molt interessants que sí que poden presumir de ser millori opcions fins i tot que molts models més top.

En aquest sentit, apunte des de l'entorn de Kia que la idea de la marca és tornar a llançar al mercat un model que pugui robar-li vendes a les marques prèmium, en aquest cas una berlina elèctrica que podria comptar amb fins a 800 quilòmetres d'autonomia.

Va ser fa ja un temps quan la marca va decidir retirar del mercat al seu Stinger, una berlina esportiva que, si bé no en va aconseguir unes bona xifres de vendes, es va posicionar com una opció molt interessant per a aquells que buscaven esportivitat i comoditat amb aires de prèmium a preu de generalista.

 

Ara ja desapareguda i amb el EV6 de Kia sent un model que ha cobert el seu buit, a la marca ja treballen en una nova berlina que rebrà el nom de EV8 i que es posicionarà com un pla b a les berlines elèctriques prèmium.

El Kia EV8 pot arribar ser un model molt d'èxit

La idea de la marca és llançar-lo al mercat d'aquí a dos anys, el 2026, per la qual cosa el seu disseny és encara una incògnita. Això sí, veient el llenguatge de disseny dels elèctrics de Kia, entre ells el EV6 i el EV9, tot apunta que aquest EV8 no serà un model que passi precisament desapercebut.

 

El que sí que se sap ja és que les versions més top d'aquesta berlina podrien arribar a comptar amb fins a 612 cavalls de potència i amb tracció total. Això sí, la joia de la corona en aquest cas serà la bateria de més de 113 kWH que li permetrà tenir ni més ni menys que fins a 800 quilòmetres d'autonomia en una sola càrrega, una xifra molt més elevada que les mitja d'autonomies actuals i fins i tot per sobre de moltes berlines prèmium també actuals.

Evidentment no se sap encara el rang de preus en el qual es mourà aquest model que no serà barat, però és més que cert que, en comparació amb Audi, BMW i companyia, segur que aquest EV8 apunta a ser un model més accessible i, amb això, un model d'èxit per a la marca.