És més que evident que, sent com és Kia una marca generalista i Dacia una marca low-cost, comparar alguns dels seus models no acaba de ser just per a cap de les dues marques. Això sí, es pot també tenir en compte que, amb l'arribada de la nova generació del Duster i l'evident salt endavant que ha donat la marca romanesa amb aquest nou model, no són pocs els que es pregunten fins a quin punt val la pena pagar menys per un Dacia o fer un esforç econòmic i aconseguir un Kia.

 

Un nou Duster que té el Sportage com un dels seus principals rivals. És cert que són dos models dirigits a un públic diferent, sobretot tenint en compte els pressupostos, però al final, tenint en compte com estan els preus dels cotxes actualment al nostre país, no seria estrany que molts dels quals fossin cap a un Kia Sportage acabessin optant per aconseguir un Dacia.

El Dacia Duster ha millorat molt, però continua estant per darrere

Tal com podem veure als dos configuradors, la diferència de preu entre les dues versions d'accés d'aquests dos models són més que notables. Mentre que el Dacia més barat de tots té un preu que es queda per sota dels 20.000 €, en aquest cas la versió que arriba amb un motor GLP de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual i amb etiqueta ECO de la DGT, el Sportage d'accés freguen els 29.000 €, en aquest cas amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència associat a una transmissió manual però sense cap tipus de sistema de micro hibridació ni amb GLP, per la qual cosa no li permet lluir l'esmentada etiqueta.

 

La pregunta que es fan molts és si val la pena pagar 9000 € menys per aconseguir el Dacia. La resposta no és precisament senzilla, sobretot tenint en compte que la versió més bàsica del Dacia, per molt que hagi millorat molt, continua sent una versió senzilla del que es refereix a qualitat de materials, tecnologies i motor, mentre que el Sportage més bàsic de què arriba molt ben dotat en tots els sentits.

El que es pot preguntar-se és si val potser més la pena fer-se amb el Dacia Duster millor dotat en tots els sentits, amb la versió amb l'acabat més top i amb un motor híbrid auto recarregable de 145 cavalls de potència, per un preu gairebé igual que el Sportage d'accés.