Com no podia ser de cap altra forma i encara que a Kia siguin molt conscients que el segment dels compactes no passa precisament pel seu millor moment a nivell comercial al nostre país, a la marca coreana continuen apostant per ell, i ho fan de la mà d'un model que, com bé saben els que s'han interessat en ell, passa per ser una de les millors opcions referent a relació qualitat preu.
I aquest model no és altre que el Kia Ceed, un compacte que ha de lluitar contra grans noms al nostre país com és el cas del Volkswagen Golf, el Seat Lleó, el Ford Focus o el Citroën C4 però que, com és habitual en el fabricant coreà, compte amb una gamma de preus que el converteixen en una de les millors opcions per a aquells que busquin qualitat i fiabilitat sense pagar certs sobre costos.
Un model que acaba d'actualitzar la seva gamma de cara a aquest 2024 amb importants novetats i, sobretot, amb la desaparició d'una de les versions que menys es venia però que més aplaudiments generalment els amants dels compactes esportius.
Kia simplifica la gamma del seu Ceed
I és que el que podia presumir de ser un rival del Volkswagen Golf GTI i, el Kia Ceed GT, ja no està disponible en el configuradors de la marca coreana. És més, el fabricant ha simplificat bastant l'oferta, deixant tan sols tres opcions disponibles a nivell mecànic.
D'una banda la versió d'accés, amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual. Per un altre, una mecànica també de 100 cavalls però en aquest cas associat a una transmissió automàtica i a un sistema de micro hibridació lleugera, deixant el motor també amb un sistema de micro hibridació lleugera però de 140 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica com l'opció més interessant.
Els rangs de preu d'aquest model van des de poc més de 24.000 € en el cas de la versió d'accés unida a la cavat més senzill als més de 34.000 € en el cas de la versió amb el motor més potent i l'acabat més complet i més esportiu. Evidentment continua sent una de les millors opcions del seu segment, però molts troben a faltar que aquest fabricant no continuï apostant per una versió realment esportiva.