Com passa amb les marques generalistes, les marques prèmium també estan sempre molt atents a veure què fa la competència. En aquest sentit, una de les batalles que s'està deslliurant des de fa ja molts anys és la que estan protagonitzant les tres marques prèmium alemanyes per excel·lència: Audi, BMW i Mercedes.

Tres fabricants que, si bé és cert que van dirigits aquells conductors que no tenen precisament un pressupost ajustat, tenen les seves peculiaritats i les seves diferències a l'hora de concebre els seus models i, també, fixar els seus preus.

 

És per això que, quan una d'elles opta per una estratègia diferent de la de les altres dues, és habitual que les seves vendes augmentin en aquest sentit. I això és el que ha fet precisament ara Audi per un dels seus models més venuts a les carreteres europees, el A3, un compacte que competeix contra el BMW Sèrie 1 i el Mercedes Clase A, dos noms també molt importants a les carreteres del vell continent.

L'Audi A3 amb motor PHEV, una opció interessant per preu

Dins de l'àmplia gamma de motors que té aquest Audi A3, segurament la versió més interessant és la que arriba unida a un motor híbrid endollable de 204 cavalls, un tipus de mecànica en què està guanyant protagonisme al mercat espanyol, entre altres coses perquè pot presumir de tenir el millor dels motors de gasolina així com la moto millor dels motors elèctrics.

 

Amb un preu de partida que es queda just per sota dels 37.000 € gràcies al descompte de més de 6000 € aplicat pel fabricant alemanys, aquest Audi A3 es posiciona com un dels híbrids endollables prèmium més interessants actualment a Espanya, entre altres coses perquè, més enllà que compta amb més de 50 km d'autonomia manera elèctric, ho fa a més acompanyat d'un disseny d'un equipament que el situa en un esglaó per sobre de la immensa majoria de models generalistes.

Si bé és cert que a Audi són molt conscients que aquest tipus de motors no té ara la mateixa quota de mercat que tenen els motors de combustió, oferir una proposta com aquesta en un mercat prèmium que cada vegada sembla estar més a favor d'aquest tipus de mecàniques és una estratègia més que interessant, entre altres coses perquè posa en un compromís les vendes dels seus dos rivals directes en BMW i Mercedes.