L'arribada de l'electrificació a la indústria de l'automòbil ha marcat un abans i un després. I és que, si bé és cert que la immensa majoria de fabricants continuen apostant pels motors de combustió, també ho és que la immensa majoria de marques estan deixant de comercialitzar alguns dels seus models amb motor de combustió més potents, entre altres coses perquè aquest tipus de mecàniques són les responsables d'augmentar de forma notable el nombre total d'emissions d'una marca i, amb això, exposar-se a multes molt altes.

No és casualitat llavors que, per exemple, un model tan icònic a nivell mundial com és el cas del Jeep Wrangler ja no es comercialitzi a Europa amb motors exclusius de combustió, sinó que l'única possibilitat que tenim de fer-nos amb aquest famós 4x4 tant al nostre territori com en la immensa majoria del mercat del vell continent passa per fer-nos amb la versió que arriba amb un motor híbrid endollable.

Això sí, l'altres mercats del món sí que continua disponible una versió amb un enorme motor de gasolina que, per desgràcia per als amants d'aquest tipus de mecàniques, té els dies comptats. És més, la marca americana ja ha llançat una edició de comiat per a la versió del seu Wrangler que arriba amb el famós motor V8 de gasolina.

Jeep acomiada el seu Wrangler amb edició Rubicon 392 Final Edition

Per donar-lo encara més exclusivitat aquesta versió de comiat, i la marca americana ja han assegurat que tan sols es fabricaran 3700 unitats d'aquest Wrangler Rubicon 392 Final Edition, un 4x4 que arriba amb el motor V8 HEMI de 6.4 que ofereix una potència de 477 CV (470 hp) i que està associat a una caixa de canvis automàtica de vuit velocitats i, com no podia ser de cap altra forma, a un sistema de tracció 4x4.

 

Es pot tenir en compte que, aquells que vulguin fer-se amb una de les preuades unitats d'aquesta edició final d'aquest Wrangler s'hauran de rascar, i molt, la butxaca. I és que el seu preu al mercat nord-americà aquest ni més ni menys que 101.890 $ (93.785 €), preu que el deixa a l'abast dels més VIP però que és bastant probable que no impedeixi que es venguin totes i cada una de les unitats d'aquesta edició final.

Entre altres coses perquè, a diferència del que passa al mercat europeu, les normatives de contaminació del mercat nord-americà són bastant més suaus, per la qual cosa aquest model té molts números de poder continuar circulant per les carreteres dels Estats Units durant molts anys, una cosa que no se sap si es podria fer a les carreteres europees.