El procés de transformació i canvi que s'està duent a terme la indústria d'automòbil està provocant situacions molt diferents en marques molt importants al llarg de la història d'aquesta indústria.
Mentre que molts fabricants han sabut donar amb la tecla a l'hora d'anar desenvolupant i ampliant la seva gamma de cotxes elèctrics apostant també pels motors de combustió i que està doble aposta estigui donant resultat, hi ha altres fabricants que han vist com les seves apostes no han donat resultats i, de fet, estan en una situació molt delicada.
Un clar exemple d'això és Jaguar, l'històric fabricants de cotxes de luxe britànic que, com bé saben els que sempre han estat atents a les seves novetats, va anunciar fa ja un temps que la marca patirà un procés de transformació radical, convertint-se en una marca 100 × 100 elèctrica i entrant en una nova fase en què la seva intenció inicial era la de convertir-se en una marca fins i tot més luxosa.
Jaguar no ho té precisament fàcil
Però els problemes per a aquest fabricant estan sent més que notables, entre altres coses perquè la seva oferta actual és molt reduïda, el procés de creació de nous cotxes elèctrics està fent molt més lent del que deuria i, com no, les seves xifres de vendes i els seus ingressos estan caient de forma notable.
No és casualitat llavors que el màxim responsable del fabricant s'hagi mostrat molt preocupat en les recents declaracions en les que ha deixat molt clar que la situació a la marca no és que sigui la millor.
"Ha estat molt frustrant dir que farem tot elèctric i després 'gens'. Jaguar està en una cruïlla. Jaguar tenia l'opció d'elevar-se des de l'espai prèmium i convertir-se en una marca de superluxe" o "No es tracta de només de nous cotxes, és una reinvenció completa de la marca. Amb cada decisió que prenem, ens preguntem 'Això farà que la gent pensi en Jaguar de la forma que necessitem?' Si no els fa voler pagar 120.000 £ (142.000 €), no ho fem", ha apuntat Rawdon Glover, el CEO de Jaguar.
Un Glover que ha apuntat també que "Decidim aquesta estructura el 2021, però els cotxes no apareixen de la nit al dia. Necessitem que la marca torni a quan fèiem cotxes bonics i desitjables, no en grans quantitats ni amb una extensa cartera de models," per la qual cosa sembla evident que el camí que ha pres Jaguar no és que sigui precisament fàcil.