Són diversos els fabricants italians que ho han passat malament en els últims anys. Un d'ells és Lancia, una marca que en el seu moment va ser com Seat a Espanya, és a dir, una marca amb molt pes al seu mercat intern i amb cert volum de vendes a l'estranger.
Una marca que forma una part de Stellantis. Com ha passat amb Alfa Romeo, els dirigents del grup li han deixat la porta oberta a Lancia que continuï sent un fabricant de cotxes, això sí, li han deixat molt clar que té 10 anys per tornar a ser una marca rendible. En aquest sentit, Lancia no ho té fàcil.
Entre altres coses perquè, d'una banda, la marca italiana té ara tan sols un model a la venda, el Ypsilon. D'altra banda, i segurament aquest serà el factor que ha portat gairebé a la marca italiana desaparèixer, és que tan sols venen el seu model al seu mercat total.
Tanmateix, tal i com l'apuntat des del fabricant italià, els seus plans de cara als propers 10 anys estan més que definits. I aquests passen per l'electrificació i per tornar a ser una marca prèmium respectada i venuda a tot Europa.
El pla de Lancia per tornar a ser determinant no només a Itàlia
La idea en aquest sentit és molt senzill: llançar, a partir de 2024, un model cada dos anys. D'altra banda, l'electrificació serà el factor determinant en aquesta nova etapa de Lancia. I és que els italians tenen intenció de, partir de 2026, llançar tan sols models 100 × 100 d'elèctrics, i a partir del 2028 que totes i cada una de les seves vendes siguin de models d'aquest tipus.
Si bé és cert que la marca italiana s'està guardant molt bé les seves cartes quant a disseny, sí que Lancia ha revelat ja que seran tres models els claus d'aquest nou futur.
D'una banda la nova generació del Ypsilon, que arribarà el 2024, i que tindrà una oferta mecànica en la qual tots i cada un dels seus motors serà el 100 × 100 d'elèctrics. Dos anys més tard, el 2026 i seguint el pla de Lancia, arribarà un model del que se sap molt poc però del qual a la marca ja parlen d'ell com un dels seus vaixells insígnia. Finalment, el 2028 arribarà el nou Delta, un model que molts esperen ja des de fa anys i que també serà al 100 × 100 elèctric.
No ha estat cap altre que Luca Napolitano, CEO de Lancia, el que ha deixat molt clar que té moltes esperances posades en aquesta nova etapa de la marca: "Som la marca italiana de l'elegància i aquest és el nostre Renaixement. La innovació i el disseny atemporal sempre han estat els nostres valors fonamentals i volem sumar-los sostenibilitat, orientació al client i responsabilitat, perquè mirem al futur amb gran ambició".
