Si bé és cert que algunes marques molt potents europees i americanes com és el cas de Mercedes, Tesla o BMW, entre moltes d'altres, són molt conscients de què l'entrada el joc dels cotxes elèctrics ha provocat i està provocant que siguin cada vegada més marques asiàtiques les que estiguin decidides a fer el salt a mercats com l'europeu i l'americà, el que segurament no s'esperaven és que Xiaomi, un dels gegants de la tecnologia associada als smartphone, optés per entrar també en la guerra del cotxe elèctric.

Un cotxe elèctric de Xiaomi que, si bé és cert que continua sent molt misteriós en molts sentits, ja se sap que el més probable és que es posi a la venda el pròxim 2024 a la Xina, i que ho faci a un preu més o menys raonable que el converteixi en un seriós rival del Tesla Model 3.

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que aquest model apunta a ser una referència, cada informació que apareix sobre aquest cotxe elèctric, del qual encara no es coneix el nom oficial, acaba sent molt rellevant. I això és el que ha succeït ara amb una de les primeres proves que s'han fet amb aquest model.

La prova que evidencia l'eficiència del cotxe elèctric de Xiaomi

En aquest cas es tracta d'una prova en la qual aquest model va recórrer tot just 85 km amb tres ocupants i amb una temperatura mitja exterior de 37°. El curiós en aquest cas i el que realment ha cridat l'atenció és que el consum final que es va aconseguir durant aquesta prova, que tenia per objectiu demostrar l'eficiència d'aquest model, que va ser de tan sols 8,8 kW hora als 100 km, una xifra de consum realment baixa per a un model de les seves característiques.

 

Evidentment no serà fins i tot que aquest model es posi realment de mercat i es realitzin proves més reals en aquest sentit quan es pot determinar si aquestes xifres són reals o són fruit d'alguna prova molt específica, però no són pocs els que assegurar que, fins i tot si el consum mitjà és una mica superior i ronda per exemple els 12 o els 14 kW hora, continuarà sent un consum realment sota i ara d'aquest Xiaomi u dels models realment més atractius dins del seu segment.

És més, tenint en compte que ja se sap que la bateria d'aquest model ronden els 100 kW hora, si aquest consum és real l'autonomia d'aquest Xiaomi podria rondar entre els 800 i els 900 km.