Honda no és un fabricant que pugui presumir de tenir una enorme quota de mercat al nostre país ni en la resta de mercat europeus. Això sí, sí que pot presumir de ser una marca molt ben valorades, entre altres coses perquè, sense ser un fabricant amb preus baixos, sol apostar per tecnologies innovadores i per dissenys molt interessants.

Una marca que sap molt bé que, per molt que a molts els faci mal, el futur passa pels models elèctrics. És per això que Honda acaba de llançar al nostre país el seu primer SUV cent per cent elèctric, un model molt interessant que arriba per competir en un segment molt disputat amb models com les versions elèctriques del Opel Mokka, el Peugeot 2008 o fins i tot models com el Citroën C4 també en la seva versió elèctrica.

El nou model no és cap altre que el e:Ny1, un SUV elèctric que compta amb un llenguatge de disseny propi i que passa per ser una de les millors opcions quant a relació qualitat preu del seu segment. Entre altres coses perquè, sense ser una opció precisament barata, és una opció que arriba molt completa de sèrie.

El Honda e:Ny1, un SUV elèctric compacte però molt complet

La versió més senzilla té un preu de partida de més de 50.000 euros, per la qual cosa és evident que no li resultarà fàcil triomfar a les nostres carreteres. Això sí, es pot destacar que des de la versió de sortida arriba més que ben dotat de sèrie referent a equipament.

 

Pel que es refereix al seu motor, compta amb una única mecànica elèctrica de 204 cavalls de potència que, unida a la bateria de gairebé 69 kWh, li permet tenir una autonomia homologada segons el cicle d'homologació WLTP de 412 quilòmetres.

Com ocorre amb la immensa majoria de models de Honda, el seu preu, que el situa per sobre de la mitjana, no és un dels seus millors arguments de venda, sinó més aviat és una cosa que fa enrere a molts.

Això sí, com ocorre també amb la resta de models de Honda, l'alt preu arriba acompanyat d'un nivell de qualitat també superior a la mitjana, un nivell de tecnologia superior i la fiabilitat habitual d'una marca que sol tenir un tipus de client molt fix i fidel que, una vegada que descobreix la marca, sol continuar apostant per ella.