Peugeot pot presumir de tenir un model perfecte per a aquelles famílies que necessitin un model amb molta habitabilitat i molt espai de càrrega i que, a més, comptin amb l'etiqueta ZERO de la DGT sense la necessitat, això sí, de patir per l'autonomia amb un cotxe cent per cent elèctric.

I aquest model no és cap altre que el 308 en la seva versió familiar, l'anomenada SW, i que a més compta amb un motor híbrid endollable. No és que sigui cap secret que aquest tipus de motors permeten, d'una banda, afrontar llargs viatges en carreteres i autopista amb el seu motor de combustió i, per un altre, afrontar els trajectes curts del dia a dia amb el seu motor elèctric, de tal manera que el seu consum, en aquests casos, és nul.

 

Si bé és cert que les xifres de consum que apunten els fabricants d'aquests models són partint dels primers 100 quilòmetres i sempre amb la bateria plena, si es fa un bon ús del motor elèctric i es carrega a casa, aquest 308 SW PHEV acaba sent un model molt eficient.

El Peugeot 308 familiar híbrid endollable és una molt bona opció

Tal com podem veure al configurador de la marca, la versió d'accés d'aquest 308 familiar i amb motor PHEV té un preu de partida de menys de 38.000 euros pel que, si s'opta per demanar els ajuts del Pla MOVES del Govern, el seu preu pot rebaixar-se fins a 7.000 euros, per la qual cosa s'acostaria als 31.000 euros, un preu molt similar al d'alguns SUV amb motors de combustió sense cap tipus d'hibridació.

 

En el seu cas es tracta d'una mecànica que acaba lliurant 180 cavalls unida a una transmissió automàtica i que, a més, gràcies a comptar amb aquest tipus de motor combinant-ne un de gasolina amb un d'elèctric, li permeten tenir 60 quilòmetres d'autonomia en manera cent per cent elèctric, una xifra ja més que considerable per al dia a dia per deixar així el motor de combustió per a llargs viatges.

A més, a nivell d'equipament arriba molt ben dotat de sèrie, amb molt bon nivell de tecnologia i amb un disseny al seu interior i en la posició de conducció que, això sí, com passa amb tots els Peugeot, és diferent de la resta. No és casualitat que sigui un model que li estigui robant vendes a més d'un SUV a Espanya.