Com bé saben els amants dels cotxes esportius, prèmium i de luxe, Porsche i Audi formen part del grup Volkswagen, un grup que el passat 2021 va aconseguir ni més ni menys que uns beneficis de 14.843 milions d'euros, el que va suposar un augment d'aquests d'un 78 per cent respecte a l'any anterior, i una facturació de 250.200 milions d'euros, un 12,3 per cent més que anterior curs.

I el curiós del cas és que, malgrat que aquest Grup Volkswagen l'integren marques amb moltes vendes com la pròpia Volkswagen així com Seat o Skoda, van ser precisament Audi i Porsche, també integrants del gegant alemany, les que més beneficis van aconseguir.

Audi, amb una facturació de més de 53.000 milions, va aconseguir uns beneficis de ni més ni menys que 5.546 milions, mentre que Porsche, amb una facturació de més de 30.000 milions, va aconseguir 5.006 milions de beneficis, sent la marca del grup amb millor ràtio de vendes/beneficis.

 

Dues marques que, si bé és cert que van dirigides a un públic diferent, en el cas de Porsche a conductors que busquen models molt exclusius, esportius i de luxe, en el cas d'Audi a conductors que busquen models prèmium superiors a la mitjana, comparteixen tecnologia en molts casos.

Porsche té ni més ni menys que dos models top vendes al seu catàleg amb motors fabricats per Audi

Un bon exemple d'això són els motors. És de sobres conegut que una manera d'abaratir costos a nivell empresarial i com a grup és que certs models i certes marques comparteixin plataformes així com motors. I això és precisament el que passa no amb un, sinó amb dos dels models més venuts de Porsche: el Cayenne i el Panamera.

En el cas del SUV, la seva gamma mecànica es compon de quart versions diferents del V8 biturbo de 4.0 litres, un motor dissenyat i fabricat per origen Audi. Són les versions següents: el GTS, amb 460 CV de potència, el Cayenne Turbo de 550 CV, el Cayenne Turbo S E-Hybrid amb 680 CV, amb el V8 4.0 biturbo com a base del seu híbrid endollable i el Cayenne Turbo GT, de 640 CV.

 

Un motor, el V8 biturbo de 4.0 litres, que també compon la gamma mecànica del Panamera, però en aquest cas aquesta està composta per tan sols tres versions: la GTS, que compta amb 480 CV de potència, la del Panamera Turbo S, en aquest cas amb 630 CV, i la versió híbrida endollable, el Turbo S E-Hybrid amb 699 CV, que fa servir el V8 com a base del seu sistema de propulsió tal i com fa també el Cayenne.

Dos models que, malgrat que estan un esglaó per sobre quant a preus i qualitat dels seus 'germans' a Audi, no tenen cap problema a l'hora de muntar aquests motors. Entre altres coses perquè són mecàniques que, com bé saben els afortunats que poden conduir un d'aquests models, són espectaculars.