Si no l'has portat tu, segurament tindràs algú en el teu entorn que en el seu moment ha portat una moto trucada. Qui no ha vist passar un ciclomotor a una velocitat que no quadra amb l'habitual. Doncs bé, també existeixen trucs per augmentar la potència del motor d'un cotxe. Això sí, no és gens recomanable ja que pot tenir conseqüències greus.

L'esmentat truc ha estat demostrat per Lake Speed Jr, conegut com a "The Motor Oil Geek", i Ben Strader, de l'EFI University. En les intencions de fer un experiment, van decidir investigar què succeeix amb el motor quan es manipula el nivell d'oli. Utilitzant un motor V8 LS de Chevrolet com a subjecte d'estudi, van analitzar com afectava la quantitat d'oli al rendiment del motor.

Reduir els nivells d'oli augmenten la potència d'un motor

Els resultats del seu experiment són sorprenents. En reduir el nivell d'oli a la meitat, van observar que, si bé la pressió de l'oli disminuïa perillosament, la potència lliurada pel motor augmentava a altes revolucions. Tanmateix, aquest guany de potència venia acompanyada d'un risc considerable: un motor funcionant amb nivells d'oli insuficients està exposat a un desgast més gran i a possibles avaries catastròfiques.

Per comprovar com afectava el nivell d'oli al rendiment del motor, van realitzar diverses proves, afegint i reduint gradualment la quantitat d'oli. Van descobrir que en assolir un nivell d'oli proper al recomanat, la potència del motor disminuïa, però l'estabilitat de la pressió de l'oli millorava, especialment a règims mitjà i alt.

Reduir el nivell d'oli comporta seriosos perills

Els resultats són reveladors: amb 6,62 litres d'oli, el motor va assolir una potència de 639 CV a 7.500 rpm. Amb 4,73 litres, la potència va augmentar a 658 CV la mateixa velocitat. Tanmateix, en augmentar la quantitat d'oli a 8,52 litres, la potència va disminuir 597 CV a 7.500 rpm.

Encara que pugui semblar temptador experimentar amb el nivell d'oli per obtenir un extra de potència, els riscos són massa alts. Un motor treballant amb nivells baixos d'oli patirà un desgast més gran, el que escurçarà la seva vida útil i podria portar avaries costoses i fins i tot la destrucció completa del motor. En última instància, la recerca de potència addicional pot acabar sent més costosa i perillosa del que val la pena.