No és que sigui precisament cap secret que Tesla és un dels fabricants que més ha donat de què parlar en la indústria d'automòbil en els últims anys. D'una banda perquè és un fabricant prèmium que ha arribat per revolucionar la indústria amb propostes 100 × 100 elèctrics que estan deixant alguns fabricants històricament molt potents europeus, japonesos i americans un esglaó per darrere. Per un altre, perquè tant el fabricant com el seu màxim responsable, Elon Musk, han estat protagonistes de forma constant de moltes polèmiques.
Però el cert és que, amb les xifres a la mà, Tesla pot presumir de ser una de les marques que més s'ha encoratjat en els últims temps, amb un augment de gairebé un 40 % de les seves vendes en el passat 2023 respecte al passat 2022.
A més, cap tenir en compte que ha estat un dels models de la marca americana el que ha acabat sent ni més ni menys que el cotxe més venut a Europa, el Tesla Model Y, confirmant que, per molt que al nostre país i en alguns mercats d'Europa continuïn sent molts els que li donin l'esquena als elèctrics, és un tipus de cotxe que no està fent cap altra cosa que guanyar pes a nivell europeu i mundial.
Tesla basa el seu èxit en 2 models
En el fabricant americà s'havien proposat de vendre 1,8 milions de cotxes en el passat 2023, una xifra que molts van considerar massa elevada tractant-se d'una marca que tan sols ven cotxes elèctrics. Tanmateix, Tesla va acabar l'any passat comercialitzant poc més de 1.810.000 cotxes, és a dir, van superar les seves expectatives.
El curiós en aquest cas és que, a diferència del que passa amb la immensa majoria de marques, en Tesla hi ha dos grups de cotxes clarament diferenciats pel seu nivell de vendes. D'una banda, els Model 3 i Model Y, per un altre, els Model S i Model X.
En el cas dels dos primers, més enllà que siguin les opcions més barates dins del catàleg de tesla, poden presumir d'haver representat gairebé la immensa majoria de les vendes, sumant entre els dos models més de 1.740.000 vendes. D'aquesta forma, els Model S i Model X, els models més cars i que compten amb les millors prestacions de la marca, han sumat entre els dos poc més de 60.000 matriculacions, una xifra ridícula comparada amb els seus germans de catàleg. Dos models que clarament no encaixen amb el mercat actual, almenys de moment.