És de sobres conegut que tot el procés de transició que s'està vivint en la indústria automòbil amb la intenció de deixar enrere els motors de combustió tradicional veure si apostar per noves mecàniques, especialment a les elèctriques, no correspon precisament a un caprici d'aquesta indústria, sinó al fet que ja se sap que la gasolina i els combustibles fòssils van se'n van acabar més aviat que tard.

Aquest sentit, són moltíssims els projectes que s'estan duent a terme per trobar una solució que sigui adequada en aquest sentit i que, a més, sigui molt més respectuosa amb el medi ambient respecte al que implica el procés de refinament de petroli per acabar convertint-lo en gasolina, amb tots els inconvenients mediambientals que aquest comporta.

Dins dels molts projectes que s'estan portant acabo, un dels més interessants és precisament el dels motors d'hidrogen, un projecte en el qual estan col·laborant marques tan importants com és el cas de les japoneses Toyota, Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki.

El gran pas endavant a través de projecte de la Universitat de Cambridge

És un dels principals motius de preocupació en aquest tipus de projectes el de poder crear un tipus de combustible que, més enllà que no impliqui més risc i més contaminació, es pugui fabricar a través de recursos naturals i nets. I allà és on els e-fuels com l'etanol estan guanyant cada vegada més força.

 

És a la Universitat de Cambridge on els investigadors estan treballant en intentar imitar el procés de la fotosíntesi per aplicar-lo al combustible, un procés pel qual les plantes obtenen la seva energia utilitzant CO2 i aigua i que, en aquest cas, s'aplicaria per obtenir etanol.

Per a això han fabricat una espècie de "fulles artificials" que recreen el procés de la fotosíntesi, utilitzant l'energia solar per convertir el CO2, l'aigua i la llum solar en combustibles com l'etanol i el propanol. Tenint en compte que és la primera vegada que es produeixen substàncies químiques complexes a través d'energia solar, evidentment es tracta d'una fita que pot marcar un abans i un després en aquest tipus d'investigacions.

És evident que aquest complex projecte és encara en una fase molt inicial i que, tal com han apuntat els investigadors, fins i tot queda molta feina per davant, però també ho és que segur que aquest tipus de projectes va ajudar molt en el futur no molt llunyà.