La deriva inflacionista del mercat de l'automòbil està revaloritzant tipologies de vehicles que, fins no fa gaire tant, quedaven oblidades. Els compactes, més assequibles en preu i amb consums ajustats, tornen a estar de moda i cada vegada són més els conductors que hi opten. Avui parlarem d'un d'especialment interessant que arriba des de centreeuropa: el Skoda Scala
Motors bifuel
En la seva versió d'accés, el Skoda Scala equipa un propulsor de gasolina amb 95 CV que consumi 5 litres cada 100 km. Per a qui necessiti més potència, hi ha versions amb 110 i 150 CV. Resulten especialment interessants les versió bifuel, que assoleix els 90 CV i permet lluir l'etiqueta ECO. Durant aquest mes, a més el cotxe està disponible a partir de 16.600 euros, una xifra que converteix la decisió de comprar-lo en un acte d'intel·ligència.
Un compacte dels grans
El Skoda Scala és un compacte de 4,35 metres, que el fa superar en mida a altres cotxes del segment com el Seat Lleó. En concret, mentre el compacte espanyol es queda a 4,26 metres, el txec s'allarga fins als|fins i tot 4.35 citats|esmentats, la qual cosa li permet disposar d'un maleter major: mentre el Skoda Scala ofereix 467 litres, el Seat Lleó es queda en 380. El Skoda Scala arriba amb molt equipament de sèrie i inclou, entre altres elements, climatitzador de dues zones, sostre panoràmic, seients tèrmics, fars Full LED, accés i engegada sense clau, contraporta darrere automàtic, assistent a l'aparcament automàtic, detector d'objectes en angle mort, alerta de canvi de carril i control de creuer adaptatiu.